ضرب و شتم دانش‌آموز ۱۱ساله‌ به دلیل افتادن مقنعه از سرش

در ادامه این گزارش به نقل از مادر این دانش‌آموز آمده: «زنگ ورزش بود. دخترم مشغول جمع کردن وسایل ورزشی بوده که ناخواسته مقنعه از سرش به دور گردنش می‌افتد. ناگهان ناظم مدرسه به سمت دخترم حمله می‌کند و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد»

براساس گزارش رسانه‌های ایران، یک دانش‌آموز دختر ۱۱ ساله‌ در تهران به‌دلیل عدم رعایت حجاب، توسط ناظم مدرسه مورد آزار‌و‌اذیت فیزیکی قرار گرفته و دچار حمله عصبی شده و یک الی دو هفته به مدرسه نمی‌رود.

روزنامه «اعتماد» در گزارشی نوشته «اواسط دی ماه سال جاری، در مدرسه دخترانه‌ای در خیابان دربند تهران، دانش‌آموز ۱۱ ساله‌ای از سوی ناظم مدرسه‌اش مورد آزار‌واذیت فیزیکی قرار می‌گیرد. این دانش‌آموز پس از این اتفاق دچار حملات عصبی می‌شود و حدود یک الی دو هفته به مدرسه نمی‌رود.»

در این گزارش آمده که «مادر این دانش‌آموز پس از اتفاقی که برای دختر یازده ساله‌اش در مدرسه افتاد به کلانتری ۱۶۳ ولنجک؛ نزدیک محل زندگی‌شان شکایت می‌کند. پلیس در نامه‌ای به پزشکی قانونی، این دانش‌آموز را برای انجام معاینات و طی کردن مراحل قضایی معرفی می‌کند.»

در ادامه این گزارش به نقل از مادر این دانش‌آموز آمده: «زنگ ورزش بود. دخترم مشغول جمع کردن وسایل ورزشی بوده که ناخواسته مقنعه از سرش به دور گردنش می‌افتد. ناگهان ناظم مدرسه به سمت دخترم حمله می‌کند و او را مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهد.»

مادر این دانش‌آموز کلاس پنجم دبستان افزوده «بعد از این اتفاق، دخترم به دوستانش گفته که بالاخره از دست خانم ناظم خودم را می‌کشم. ناظم مدرسه قبلا سابقه این‌گونه رفتارهای خشونت‌آمیز و توهین‌آمیز را با دانش‌آموزان دیگر هم داشته است، اما پس از اینکه دخترم را از ناحیه گردن مورد ضرب‌و‌شتم قرار داده، معلمان مدرسه به دفاع از دخترم خواستار توبیخ ناظم شده‌اند، که البته شنیده شده آموزش‌و‌پرورش منطقه او را فعلا اخراج کرده است.» 

پس از شروع اعتراضات سراسری در سال گذشته، بسیاری از دانش‌آموزان دختر در مدارس به این اعتراضات پیوستند. پیش‌تر وزارت آموزش‌‌وپرورش، ۱۴فروردین امسال در بیانیه‌‌ای، «حجاب و عفاف» را مهم‌ترین «چالش‌ نظام فرهنگی» دانسته بود. همچنین «یوسف نوری»، وزیر آموزش‌و‌پرورش، با تایید بازداشت‌ دانش‌آموزان به‌دلیل شرکت در اعتراضات گفته بود:«برخی دانش‌آموزان بازداشتی برای اصلاح و تربیت به مراکز روان‌شناسی ارجاع داده شده‌اند.»

از: ایران وایر

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل