جهان خودرو؛ رونمایی از دومین مدل الکتریکی پورشه

پورشه در ده سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه از مدل کایان تولید کرده است

بی بی سی فارسی

این هفته در جهان خودرو: رونمایی از شاسی‌بلند الکتریکی پورشه، تازه‌ترین اطلاعات درباره ماشین اپل و نگرانی ایلان ماسک از حضور خودروسازان چینی در بازارهای جهانی.

ماکان الکتریکی

پورشه نسل جدیدی از مدل ماکان رونمایی کرد. خودروساز اسپرت آلمانی نسل جدید این شاسی‌بلند را فقط با موتور الکتریکی تولید خواهد کرد. ماکان دومین مدل الکتریکی پورشه است و بر روی پلتفرم جدیدی ساخته می‌شود که قرار است مبنای ساخت مدل‌های دیگر کارخانه هم باشد.

پلتفرم ماکان با همکاری کارخانه آئودی ساخته شده و نامش PPE است. پورشه قرار است دو شاسی‌بلند الکتریکی دیگر هم با این پلتفرم بسازد که گفته می‌شود یکی از آنها هفت‌نفره و لوکس‌ترین مدل کارخانه خواهد بود. آئودی هم به زودی مدل Q6 ائی-ترون را با این پلتفرم به بازار عرضه خواهد کرد.

ظاهر ماکان نسبت به نسل قبلی ماشین تغییر زیادی نکرده است. تغییرات اصلی در جلوی ماشین دیده می‌شود که با الهام از مدل الکتریکی تایکان طراحی شده است. ابعاد هم تغییر زیادی نکرده و ماشین فقط کمی بلندتر و پهن‌تر شده است. علاوه بر جای بار عقب، زیر کاپوت جلوی ماشین هم یک صندوق ۸۴ لیتری گذاشته شده است.

داشبورد ماکان به مدل‌ کاین،‌ شاسی‌بلند بزرگ‌تر پورشه، شبیه است

اطلاعات از طریق واقعیت مجازی سه‌بعدی روی شیشه جلو نمایش داده می‌شود

تغییرات در اتاق ماشین بیشتر است. داشبورد ماکان به مدل‌ کاین،‌ شاسی‌بلند بزرگ‌تر پورشه، شبیه است. علاوه بر نمایشگر دیجیتال برای راننده، دو نمایشگر دیگر روی داشبورد است که سرنشین جلو می‌تواند با یکی از آنها ویدیو تماشا کند. اطلاعات سفر هم با یک سیستم واقعیت مجازی سه‌بعدی روی شیشه جلو نمایش داده می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل