دور جدید اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برای دومین روز ادامه یافت

شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز روز چهارشنبه ۲۵ بهمن، برای دومین روز به اعتصاب خود ادامه دادند.

به گزارش کانال تلگرامی «صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد»، کارگران این مجموعه صنعتی در دور جدید اعتراض صنفی خود، از روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن، فعالیت‌ها در تمامی بخش‌ها را متوقف کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شده‌اند.

معترضان از جمله خواستار بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل و رفع نواقص و ایرادهای اساسی در برخی آیتم‌های آن و همچنین همسان‌سازی دستمزدها با شرکت‌های فولادی مشابه و همجوار هستند.

کارگران معترض از جمله در اعتصابات پیشین خود تاکید کرده بودند که دستمزد ماهانه در سال جاری و براساس هزینه زندگی خانوار ۴ نفره نباید از ۳۰ میلیون تومان کمتر باشد.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز در دی‌ماه سال جاری هم برای رسیدگی به مطالبات‌شان به مدت یک هفته اعتصاب کرده بودند.

روزنامه «هم‌میهن»‌ روز پنجم دی گزارش داده بود که «حداقل دستمزد حقیقی کارگران» در سال جاری، به کمترین مقدار طی ۲۸ سال گذشته رسیده است.

روزنامه «دنیای اقتصاد» هم روز ۲۳ دی‌ در گزارشی با اشاره به افزایش بهای مواد غذایی نوشته بود که یک کارگر سرپرست خانوار ۴ نفره برای تهیه یک سبد از حداقل اقلام خوراکی باید «حدود ۶۵ درصد» از درآمد خود را هزینه کند.

در سالیان اخیر، شمار اعتراضات کارگری و صنفی در ایران گسترش یافته است. این اعتراض‌ها در قالب اعتصاب، تجمع و راهپیمایی‌های اعتراضی از جمله به پرداخت نشدن به موقع دستمزد، خصوصی‌سازی، اخراج نیروی کار، اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل، پایین بودن سطح دستمزدها صورت گرفته‌اند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل