برگزاری تجمعات اعتراضی بازنشستگان و ادامه اعتصابات کارگری در چند شهر ایران

صدای آمریکا

همزمان با تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در دستکم سه شهر یزد، کرمانشاه و اهواز و تداوم اعتراضات کارگری، مردم اراک هم علیه «مازوت‌سوزی» نیروگاه شازند شعار سر دادند.

بر پایه تصاویر و ویدیوهای منتشرشده، بازنشستگان معترض در یزد روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند با تجمع در مقابل سازمان بازنشستگان کشوری و در دست داشتن پلاکاردهایی بر مطالبات خود از جمله همسان‌سازی، بیمه تکمیلی و حل مشکلات معیشتی تاکید کردند.

 

 

بازنشستگان معترض در اهواز و کرمانشاه هم همانند سه‌شنبه‌های اعتراضی هفته‌های گذشته تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.

از سوی دیگر، کارگران نیز در برخی نقاط در اعتراض به ناچیزبودن دستمزدها اعتصاب کرده و دست از کار کشیدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه «ام‌دی‌اف» هفت تپه که از هفته گذشته در اعتراض بسر می‌برند خواستار افزایش حقوق با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، پاداش و سایر مزایای شغلی شده‌اند.

بنا بر این گزارش، حذف قراردادهای حجمی، پرداخت معوقات، اصلاح عناوین شغلی در لیست بیمه و افزایش تعداد نیروی کار بخش دیگری از مطالبات کارگران کارخانه‌ ام‌دی‌اف هفت تپه برشمرده شده است.

به گزارش کانال تلگرامی «اعتراض مدنی بازار»، شماری از کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن کارگران ناحیه شمال ۲ از آبیک تا رشت هم بابت واریزنشدن حقوق و سنوات و مناسبت‌ها دست به اعتصاب زدند.

همزمان خبرگزاری ایلنا از اعتراض شماری از پرستاران و کادر درمانی بیمارستانی در کهنوج، واقع در استان کرمان، خبر داده است.

بنا بر این گزارش، معترضان با انتقاد از عدم دریافت مزایای مزدی و معوقات خود، با امضای یک طومار اعلام کرده‌اند که با شرایط فعلی ادامه خدمت رسانی به بیماران ممکن نیست.

وب‌سایت «اقتصاد۲۴» روز ۱۲ اسفند ماه در گزارشی با اشاره به «پرتگاه طبقاتی گسترده» در ایران، تاکید کرد که «نیمی از جمعیت ایران زیر خط فقر مطلق هستند.»

روزنامه «شرق» هم روز ۹ اسفند ماه با اشاره به وضعیت وخیم معیشتی مردم و راهکارهای ادعایی دولت جمهوری اسلامی در این مورد، نوشته بود که «به نظر می‌رسد فاصله چندانی با دریافت وام خرید موز، آرد یا شیر نداشته باشیم.»

از سوی دیگر، شماری از مردم اراک در اعتراض به مازوت سوزی نیروگاه شازند دست به راهپیمایی زده و شعار دادند: «مازوت سوزی دوباره، نفس‌ها به شماره»

به گزارش کانال تلگرامی «اعتراض مدنی بازار»، این هشتمین تجمع اعتراضی مردم اراک علیه مازوت‌سوزی محسوب می‌شود.

آلودگی هوا در ایران متهمان بسیاری از جمله خودروها و موتورسیکلت‌های پرمصرف و فاقد استاندارد جهانی و همچنین صنایع آلاینده و مازوت سوزی دارد. به باور بسیاری از کارشناسان، مافیای اقتصادی پیرامون موارد ذکر شده برنامه‌ها و قوانین موجود در زمینه هوای پاک را به حاشیه رانده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل