موج دیگر انتقاد از شهرداری تهران در پی «ساخت‌ و ساز» در عمارت فخرالدوله

ساخت یک سازه در برابر نمای عمارت «فخرالدوله» تهران که گفته می‌شود قرار است آرامگاه کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق باشد

رادیو فردا

همزمان با انتشار عکس‌هایی از ساخت‌ و ساز در «عمارت فخرالدوله» در تهران و گمانه‌هایی مبنی بر ساخت آرامگاه برای دفن بقایای کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق در این مکان، انتقاد از شهرداری تهران بالا گرفته است.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزها و هفته‌های گذشته عکس‌هایی از ساخت یک سازه در محوطه عمارت فخرالدوله در منطقه ۱۲ تهران منتشر کرده و از احداث آرامگاه برای دفن کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق خبر داده‌اند.

در این عکس‌ها مشاهده می‌شود که این سازه نیمه‌تمام مقابل بنای اصلی عمارت تاریخی «فخرالدوله» ساخته و نمای بنا را پوشانده است.

 

در این رابطه سایت «اسکان‌نیوز» روز ۱۳ فروردین از تلاش شهرداری برای ساخت سازه‌ای برای «شهدای گمنام» در این عمارت تاریخی خبر داده بود.

سایت «دیده‌بان ایران» نیز ۱۵ فروردین در گزارشی با عنوان «حرکت تانک انقلاب برای تخریب یک بنای تاریخی» این خبر را تأیید کرده بود. اصطلاح «تانک انقلاب» اشاره است به زاکانی، شهردار تهران.

این سایت در گزارش خود به بازید علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در هفتم آبان ۱۴۰۰ از عمارت فخرالدوله که در سال‌های گذشته با عنوان «خانه مداحان» مورد بهره‌برداری قرار گرفته اشاره کرده و نوشته بود که او در جلسه‌ای که با هیئت رئیسه این مجموعه داشته قول داده که از همه «ظرفیت» شهرداری برای حمایت از فعالیت‌های این گروه حمایت کند.

عمارت فخرالدوله متعلق به دختر مظفرالدین شاه قاجار در سال ۱۳۸۳ ثبت ملی شد و در سال ۱۳۸۸ به «خانه مداحان» تغییر کاربری داد.

گزارش‌های غیر رسمی درباره احتمال ساخت یک سازه مذهبی توسط شهرداری تهران در محوطه این بنای تاریخی در حالی منتشر شده که تأیید خبر ساخت یک مسجد در پارک قیطریه توسط شهردار تهران در هفته‌های گذشته با انتقاد و اعتراض گسترده همراه شده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل