«اولین جیمی‌جامپرهای زن ایران»؛ احضار دو بازیکن استقلال به کمیته‌ انضباطی

بی بی سی فارسی

به گزارش رسانه‌های ایران، حسین حسینی و محمدحسین مرادمند، دو بازیکن استقلال تهران به‌ دلیل «اقدام غیر‌حرفه‌ای و خارج از وظایف قانونی بازیکن»، به کمیته‌های اخلاقی و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شده‌اند.

این احضار مربوط به مسابقه دیروز آلومینیوم و استقلال در اراک بود که استقلال یک بر صفر برنده شد.

«رفتار غیرحرفه‌ای» اشاره به تلاش حسین حسینی برای نجات یک زن هوادار استقلال از دست انتظامات ورزشگاه دارد که برای نزدیک شدن به بازیکنان استقلال به زمین بازی پریده بود.

به محض اینکه کاپیتان استقلال این دختر را در آغوش گرفت، نیروهای امنیتی حاضر در ورزشگاه به حسین حسینی حمله‌ور شدند و درگیری فیزیکی رخ داد.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، پس از آنکه حسینی این دختر هوادار استقلال را از دست ماموران انتظامی نجات داد و او را لحظه‌ای در آغوش کشید، برخی ماموران انتظامی به دروازه‌بان استقلال حمله کرده و او را با زور و فشار از زمین بازی بیرون بردند.

در پایان این بازی، محمدحسین مرادمند، مدافع استقلال پیراهن خود را به زن دیگر که وارد زمین شده بود هدیه داد و همین باعث احضار او به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران شد.

محمدحسین مرادمند و حسین حسینی
توضیح تصویر،محمدحسین مرادمند و حسین حسینی

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این دو نفر را «اولین جیمی‌جامپرهای زن ایران» نامیدند و واکنش‌های متنوعی نشان دادند.

معاون استاندار مرکزی ضمن انتقاد از دو بازیکن استقلال تهدید کرد که در صورت تکرار چنین مواردی، «با وجود مصوبه شورای امنیت کشور» از حضور زنان در ورزشگاه اراک جلوگیری خواهد شد.

انیسه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ایران هم در انتقاد گفت در نامه‌ای به وزیر ورزش متذکر شده است که «مسئولان ورزش باید پاسخگوی عدم رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها در ارتباط با ورود زنان به ورزشگاه باشند.»

او خواستار برخورد هرچه سریع‌تر با «عاملان نقض مقررات» شد.

بسیاری از فوتبال‌دوستان با حمایت از این دو بازیکن استقلال، نحوه رفتارشان را با هواداران ستودند.

زنان پس از چند دهه ممنوعیت و با فشار فیفا امکان حضوری محدود در مسابقات فوتبال در ایران را یافته‌اند اما همچنان این حضور بحث‌برانگیز و واکنش‌برانگیز است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل