دانشگاه خواجه‌نصیر: تشکیل گروه‌ مجازی با بیش از ۱۰۰ عضو، مجوز می‌خواهد

ایران اینترنشنال

دانشگاه خواجه‌نصیر با اعلام قوانینی برای دانشجویان، تشکیل گروه‌های مجازی بالای ۱۰۰ نفر را نیازمند مجوز کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانست. طبق اعلام این دانشگاه، عضویت دانشجویان با هدف ارتباط و تبادل در شبکه‌ها، نرم‌افزارها و سکوی مجازی گروه‌های غیرقانونی، مشمول تنبیه خواهد شد.

دانشگاه خواجه‌نصیر با بیان این‌که در حال حاضر هیچ یک از گروه‌های دانشجویی که در بستر فضای مجازی فعال هستند، مجوز قانونی ندارند، اعلام کرده با استناد به تبصره ۲ ماده ۳۲، تشکیل گروه‌های مجازی دانشجویی با جمعیت بالای ۱۰۰ نفر، نیاز به مجوز کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دارد.

این دانشگاه برای توجیه محدودیت‌های اعمال شده بر دانشجویان، به مواردی چون «سوءاستفاده دانشجویان از رسانه‌ها و فضای مجازی برای هتک حرمت افراد و انتشار مطالب و محتوای بسیار نامناسب در شبکه‌های اجتماعی» استناد کرده و نوشته رسانه‌ها و فضای مجازی مورد استفاده دانشجویان باید توسط ایجادکنندگان گروه‌ها و کانال‌ها تحت عنوان ادمین‌ها یا مدیران، کنترل و مراقبت شوند.

وب‌سایت خبرآنلاین در گزارشی از محدودیت‌های اعمال شده بر دانشجویان با عنوان «قوانین عجیب دانشگاه صنعتی خواجه نصیر برای دانشجویان» نام برده است.

دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر تهران، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت امسال پوسترهایی اعتراضی با محتوای محکومیت «جنگ خیابانی خامنه‌ای علیه زنان» در دانشگاه نصب کردند.

آن‌ها اعلام کردند که در اعتراض به ادامه تحمیل حجاب اجباری به زنان و بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها و تکرار برخوردهای خشونت‌آمیز با زنانی که تن به حجاب اجباری نمی‌دهند، این اقدام اعتراضی را انجام داده‌اند.

جمهوری اسلامی از زمان اعتراضات سراسری که پس از قتل حکومتی مهسا ژینا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد در روزهای پایانی شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد، فشارها بر دانشجویان معترض و استادان حامی دانشجویان را افزایش داده است.

در جریان این اعتراضات، صدها دانشجو بازداشت، احضار و از ادامه تحصیل تعلیق و تهدید شدند اما کنش‌های اعتراضی باوجود این سرکوب‌های حکومتی همچنان در دانشگاه‌ها ادامه دارد.

دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر از جمله دانشجویانی بودند که از روزهای آغازین این اعتراضات، تجمعات اعتراضی برگزار کرده و همراه با سرودخوانی و سردادن شعارهای اعتراضی دست به اعتصاب زدند.

آن‌ها روز ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ در اعتراض به تفکیک جنسیتی غذاخوری پردیس سیدخندان، در اقدامی اعتراضی سفره‌هایشان را بیرون از سلف پهن و ناهارشان را در محوطه اطراف آن صرف کردند.

یک هفته پس از اعتصاب و اعتراض این دانشجویان، امیررضا شاهانی، رییس دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران از این اقدامات اعتراضی با عنوان دورهمی چند دانشجو و راه انداختن جنجال یاد کرد.

تحصن ششم آذر ۱۴۰۱ دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به تعلیق دانشجویان معترض

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل