نسخه جدید چت‌جی‌پی‌تی با قابلیت «مکالمه صوتی واقعی» رونمایی شد

رادیو فردا

اوپن‌ای‌آی، از شرکت‌های پیشگام توسعه هوش مصنوعی آمریکایی و سازنده چت‌جی‌پی‌تی، از یک مدل جدید هوش مصنوعی با نام «جی‌پی‌تی- ۴ اُ» رونمایی کرد.

این مدل که نسخه اصلاح شده مدل زبانی جی‌پی‌تی- ۴ است و دوشنبه ۲۴ اردیبهشت در مراسم ویژه این شرکت رونمایی شد، قادر به گفت‌وگوی صوتی واقعی و تعامل ترکیبی بین متن و تصویر است.

حرف اُ (۰) که بعد از عدد ۴ آمده است، حرف اول Omni، پیشوندی به زبان لاتین و به معنای «همه» است، و اوپن‌ای‌آی به نشانه عالم‌گیر و جهانی بودن این محصول آن را به کار برده است.

قابلیت‌ جدید به کاربران امکان می‌دهد با چت‌جی‌پی‌تی صحبت کنند و پاسخ‌های لحظه‌ای و بدون تأخیر دریافت کنند، همچنین قطع کردن صحبت‌های در حال انجام چت‌جی‌پی‌تی نیز ممکن شده است.

آنطور که کارشناسان شرکت اوپن‌ای‌آی گفته‌اند این دو ویژگی، هر دو از نشانه‌های بارز گفت‌وگوهای واقعی هستند که تاکنون در چت‌بات‌های صوتی هوش مصنوعی وجود نداشته است.

میرا موریتی، مدیر ارشد فناوری اوپن‌ای‌آی ، اعلام کرده که قابلیت جی‌پی‌تی- ۴ اُ به دلیل کارآمدی بیشتر نسبت به مدل‌های قبلی شرکت، به صورت رایگان ارائه می‌شود.

اما کاربرانی که این نسخه را می‌خرند، در مقایسه با کاربران رایگان از ظرفیت‌های بیشتری استفاده خواهند کرد.

در جریان رونمایی از قابلیت جدید، پژوهشگران شرکت اوپن‌ای‌آی قابلیت‌های دستیار صوتی جدید چت‌جی‌پی‌تی را به نمایش گذاشتند. در یک نمونه، دستیار صوتی چت‌جی‌پی‌تی توانست یک داستان شب را با صداها، احساسات و لحن‌های مختلف بخواند.

در نمونه‌‌ای دیگر، دستیار صوتی چت‌جی‌پی‌تی از قابلیت‌های دیداری خود برای حل گام به گام یک معادله ریاضی نوشته شده روی کاغذ استفاده کرد.

همچنین قابلیت ترجمه همزمان و لحظه‌ای جی‌پی‌تی- ۴ اُ نیز به نمایش گذاشته شد.

کارشناسان می‌گویند قدم بعدی برای چت‌جی‌پی‌تی، دستیابی به امکان جست‌وجویی شبیه به موتورهای جست‌وجو برای دسترسی و پیوند به اطلاعات به‌روز و دقیق وب خواهد بود؛ قابلیتی که نسخه فعلی چت‌جی‌پی‌تی در آن با مشکل مواجه است.

شرکت اوپن‌ای‌آی اعلام کرده که این قابلیت جدید هوش مصنوعی خود را طی چند هفته آینده عرضه خواهد کرد.

 

 

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل