دو تجمع اعتراضی و دو اعتصاب برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه، جمعی از کسبه در بخش آهوران، واقع در شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان و شماری از کارگران شاغل در فاز ۱۴ پارس جنوبی دست به اعتصاب زدند. همچنین روز گذشته، جمعی از کارگران شاغل در شرکت نفت فلات قاره ایران واقع در جزیره لاوان در محل کار خود و شماری از شهروندان در همدان دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز گذشته، شماری از کارگران شاغل در شرکت نفت فلات قاره ایران واقع در جزیره لاوان در محل کار خود دست به تجمع زدند.

“حذف سقف‌حقوق، اصلاح کف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی، استرداد مازاد مالیات کسر شده، ابلاغ هرچه سریعتر اپریزال‌ ها و صلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی” از جمله مطالبات ایران محسوب میشوند.

تجمع شهروندان در همدان

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه، شماری از شهروندان همدان در مقابل “حسینیه خمینی” دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به طعم و مزه آب آشامیدنی همدان صورت گرفته است.

در این تجمع یک زن معترض خطاب به فرماندار این شهر میگوید: “خیلی زشته که ما رو مجبور کردید تا بیاییم چهار تا جوجه‌بسیجی آشغال به ریش ما بخندند.”

در واکنش، فرماندار همدان این زن را متهم به “کار خلاف” و تهدید به برخورد کرد.

اعتصاب کارگران شرکت پایندان

به گزارش هرانا، امروز شنبه بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از کارگران شاغل در فاز ۱۴ پارس جنوبی از جمله در شرکت های پایندان، اکسیر صنعت و شرکت ipmi از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در اعتراض به معوقات مزدی و عدم افزایش مناسب مزد در سال جدید صورت گرفته است.

کارگران خواستار افزایش ۴۵ درصدی مزد در تمام رده های شغلی با توجه به نرخ تورم هستند.

اعتصاب کسبه در شهرستان نیکشهر

به گزارش رسانک، امروز شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، جمعی از کسبه در بخش آهوران، واقع در شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان در اعتراض به تداوم قطعی فیبر نوری و عدم رسیدگی مسئولان، از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این فیبرها به دلیل فرسودگی، توسط سیلاب های فروردین ماه تخریب شده اند و از آن زمان تاکنون، مسئول مخابرات، بخشدار، فرماندار و حتی رئیس مخابرات استان هیچ اقدامی جهت رفع این مشکل انجام ندادند.

 

 

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل