سه زندانی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – روز شنبه دوازدهم خردادماه، حکم سه زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر و قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان عادل آباد شیراز اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، روز شنبه دوازدهم خرداد ۱۴۰۳، سه زندانی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند.

هویت آنها، محمدسعید ظهرابی، حسن نعمت‌ الهی و محمود قائدی، سی ساله گزارش شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: محمدسعید ظهرابی و حسن نعمت‌ الهی در یک پرونده مشترک از دو سال پیش به اتهام حمل ۸۰ کیلو مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند. محمود قائدی نیز از سه سال پیش با اتهام قتل عمد بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، سه زندانی دیگر نیز در روز پنجشنبه دهم خردادماه جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند اما اجرای حکمشان به دلایل نامشخصی به تعویق افتاده است.

سازمان حقوق بشر ایران، هویت یکی از زندانیان را، عارف رسولی، کودک-مجرم گزارش کرده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل