سفر رهبر تحت تعقیب طالبان به امارات

این جوک نیست!

safarUAE.jpgسفر سراج‌الدین حقانی، طالبانِ «۱۰ میلیون دلاری تحت تعقیب آمریکا» به امارات عربی متحده

یورونیوز – رهبر امارات عربی متحده روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد/جوزا با سراج الدین حقانی،‌ وزیر داخله/کشور حکومت طالبان که هنوز تحت تعقیب اف بی آی قرار دارد ملاقات کرد. ایالات متحده امریکا برای اطلاعات در مورد محل سکونت او که منجر به دستگیری وی شود، پاداشی ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرده است.

این رهبر طالبان در اولین سفر خارجی خود بعد از به قدرت رسیدن طالبان با محمد بن زاید آل‌نهیان، رهبر امارات عربی متحده، در کاخ قصر الشطی در پایتخت امارات دیدار کرد.

این جوک نیست: در حالی‌که آمریکا ۱۰ میلیون دلار برای یافتن سراج‌الدین حقانی، جایزه تعیین کرده بود، شورای امنیت سازمان ملل به او معافیت داد تا به «خانه خدا» سفر کند.

اهمیت این دیدار در شکاف فزاینده در سطح بین‌المللی در مورد چگونگی برخورد با حکومت طالبان است که کنترل افغانستان را در ماه اوت سال ۲۰۲۱ به دست گرفتند.

از زمان سقوط کابل بدست طالبان، دختران افغان از رفتن به مکتب (مدرسه) فراتر از صنف (کلاس) ششم منع و نقش زنان در عرصه عمومی و اجتماع محدود شده است.

دیدار حقانی با رئیس امارات در حالی است که غرب هنوز حکومت طالبان را به رسمیت نمی شناسد، اگرچه برخی از کشورهای خاورمیانه و نهادهای دیگر با آنها تماس گرفته‌اند.

وام، خبرگزاری دولتی امارات عربی متحده، تصویری از محمد بن زاید آل‌نهیان در حال دست دادن با حقانی، وزیر داخله طالبان که همچنین ریاست شبکه حقانی را بر عهده دارد، منتشر کرده است، شبکه‌ای قدرتمند در درون طالبان که مسئول برخی از خونین ترین حملات علیه نیروهای غربی، سفارت خانه‌ها و حکومت سابق افغانستان است.

در این نشست دو طرف در مورد «تقویت همکاری میان دو کشور با هدف تامین منافع متقابل و کمک به ثبات منطقه گفتگو کردند.»

طالبان فیلم سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور خود را در حالی که برای انجام مراسم حج عمره به مکه سفر کرده است را منتشر کرد. در تصاویر منتشر شده گروهی از اعضای طالبان نیز همراه حقانی دیده می‌شوند:

پیشتر «کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل» ممنوعیت سفر سراج‌الدین حقانی، عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر، عبدالحق وثیق رئیس اداره استخبارات و نور محمد ثاقب وزیر حج و اوقاف طالبان را به عربستان سعودی به دلیل انجام مراسم حج به صورت موقت رفع کرد.

از: گویا 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل