آزادی مصطفی رباطی، عضو انجمن صنفی فرهنگیان؛ پس از بازداشت خشونت‌آمیز

صدای آمریکا

مصطفی رباطی، معلم بازنشسته و از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان، که روز یکشنبه ۲۰ خرداد، پس از شرکت در تجمع اعتراضی فرهنگیان بازنشسته در تهران، در حال بازگشت به شیروان توسط نیروهای امنیتی «یگان ویژه» بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود، ساعاتی پس از دستگیری آزاد شد.

بر اساس گزارش پایگاه‌های حقوق بشری و صنفی؛ بازداشت این فعال شناخته شده صنفی، پس از آن بود که او در در تجمع اعتراضی بازنشستگان در مقابل وزارت آموزش‌وپرورش تهران شرکت کرده و و متن بیانیه معترضان را قرائت کرد.

پیش از این خبرگزاری هرانا خبر داده بود که مصطفی رباطی در حال بازگشت با اتومبیل شخصی خود به شهر شیروان از توابع خراسان شمالی بود که با حمله و ضرب و شتم نیروهای امنیتی بازداشت شد.

مصطفی رباطی که بارها به دلیل فعالیت‌های صنفی خود در استان خراسان، سابقه برخورد‌های قضایی و محکومیت داشته است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران گزارش داد که در این تجمع اعتراضی نزدیک به ٢٠٠٠ تن از معلمان بازنشسته ١۴٠٢، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع باشکوهی زدند.

خواسته‌های این معلمان شامل؛ پرداخت پاداش بازنشستگی و معوقات حقوق مربوط به زمان شاغلی و اجرای صحیح، کامل و سریع قوانین برای محاسبه حقوق بازنشستگی است.

از دیگر مطالبات معترضین در مقابل وزارت آموزش‌وپرورش تهران که توسط مصطفی رباطی قرائت شد؛ پرداخت معوقات حقوق مربوط به زمان بازنشستگی ، تغییر رتبه در زمان شاغلی و اعمال احکام تغییر رتبه در حقوق بازنشستگی و پرداخت معوقات مربوط به آن است.

پیش از این شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز سه‌شنبه اول خرداد با انتشار بیانیه‌ای در مورد مرگ ابراهیم رئیسی، از دوران ریاست جمهوری‌ او به عنوان «سیاه‌ترین لکه‌های آسمان وزارت آموزش و پرورش» یاد کرد.

این بیانیه در ارتباط با برخوردهای امنیتی و قضایی با معلمان و فعالان صنفی معلمان اعلام کرد که در حال حاضر شماری از معلمان و فعالان صنفی معلمان مانند رسول بداقی، هاشم خواستار، اصغر امیرزادگان، امان جلالی نژاد، امیر اسماعیلی، طاهر اصغرپور، محمود ملاکی، احمد علیزاده، زینب همرنگ، جواد لعل محمدی، فاطمه تدریسی، ناهید شیرپیشه، سیوان ابراهیمی، نجات انور ابراهیمی، سوما محمدپور، اشکان فهیم، و عزیز قاسم زاده به اتهام‌های امنیتی در بازداشت هستند و یا در حال گذراندن محکومیت خود هستند.

همچنین محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، همزمان با روز معلم در ایران ۱۲ اردیبهشت، در مصاحبه با «امتداد» گفته بود که ۶۱ معلم با پرونده باز قضایی مواجه هستند و ۱۰ معلم با پابند الکترونیک از زندان آزاد شدند و برخی هنوز در زندان هستند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل