سایت ملیون ایران

ضیاء مصباح: صریح و تا حدودی بی پرده «رو در رو»ً

ضیاء مصباح

*سپاهیان در خدمت مام میهن با جامعه ای حدود ۱۲۵۰۰۰ نفر در یک نظرسنجی – پزشکیان را با همین کم و کیف با کسب ۳۵ درصد اراء درهشتم تیر در راس نشاندند!…..

*یاد سال ۷۶ افتادم که منزل مادر در جوار خوابگاه جوانان مجرد عضو سپاه…. در حدود میدان کاخ بود….. در همینطور نظر خواهی بوسیله فرزندان که در انزمان چندان مشکل و مساله ساز نبود از ۱۰۰ نفر انان- ۶۰ نفر به کارپرداز بزرگ رای دادند.

*همچنانکه امید اینکه پزشک سلیم النفس این گروه ۶ نفره، گوی سبقت را از پنج تن دیگردر مصافی عادلانه برباید.

* خاتمی مخصوصا و« روحانی » با تعریفی در برابر تمامیت‌ خواهان بودند، اما با اتفاقات سال ۱۴۰۱ جبههٔ دیگری دهها برابر قویتر، به اعتبار سلطه مبارک دنیای مجازی و جوانان میلیونی ازرده از هر بابت…. گشوده شده…

* با توجه به اصل مسلم مسئولیت و اختیار رئیس‌جمهور بعدی در تنگناها ی بیشتری قراردارد.

* اشاره ای به موانع پیش رو در این برهه زمانی هر چند توضیح واضحات، منا سب مینماید:

الف -:۱/ موضوع رابطه با آمریکا و تحریم ها

بنا به ادعای شادروان ظریف، همه چیز آماده و برای احیای برجام و تنها یک امضاء کم بود، اما دولت روحانی با توجه به عدم موافقت رهبری در این امر توفیقی نیافت و در این سه سال که کار به جایی نرسیده ومیراثی سخت برعهده رئیسس چها ردهم، هر چند بنوعی مذاکره وتوافقی در پشت پرده در جریان و

۲/ هر آنکه دستی در امر اقتصاد دارد، بر این نکته واقف است که بدون تصویب fatf، هیچ گرهی از کار مملکت گشوده نمی‌شود و دوایی برای این درد مزمن پیدا نخواهد شد.

ب -: خرد و کلان می دانند تصمیمات کشور با رهبریست، پزشکیان بنا دارد، این مشکل را با متابعت مرتفع نمایند….؟

* در این مقطع جهت افریدن دوم خردادی دیگر با همه اما و اگرها… ایشان بایستی توضیح دهد که آیا در فردای پیروزی «وزرا را » نیز با چراغ سبز رهبری مصد ر امور خواهد کرد؟و بنا بر گفته شادروان « بازرگان »در حکم «چاقوئی » بدون دسته؟

*اگر تعاملی بین شخص اول و دوم مملکت صورت نگیرد، قطعاً جناب پزشکیان به صخرهٔ ای سخت خواهد خورد.

ج -: – حامیان مواجب بگیر منطقه:

 تسلیح لشکریان همسو با نظام در انسوی مرزها هزینه‌های سرسام‌آوری به کشورمان تحمیل می‌نماید، منتخب ملت:

 چه طرح و برنامه‌ای برای تعدیل این موضوع دارد؟ و ایا این خط مشی در این زمانه با« منافع ملی » و فتح قله ها قرین است؟ و اصولاً گمان دارد که نظام در این باره کوتاه خواهد آمد؟

*آیا با وزیر خارجه‌ای که دیپلماسی را به میدان واگذار کرده و گمان دارد که مردم نیز این سیاست فاجعه ‌باررا باور دارند، امکانی برای تحول در این زمینه می‌بینند؟

د –: تعامل با دیگر به اصطلاح قوا:

مدتهاست که خانهٔ به اصطلاح ملت با انتصخابات انجام شده، ودر سوی دیگر « قاضی‌القضات » جز به فرمان ولی‌امر نفس نمی‌کشد که ای کاش فقط این بود…. که امروز پاجوش‌ها ی کاتولیک ‌تر از پاپ متولی اصلی را هم انقلابی نمی‌دانند.

*فرد ارجمندی هر چند منتخب شورای نگهبان، که با استقبال نیروئی بس ناا مید همراه شده اید….. با قوانین این مجلس و با احکام چنین عدالتخانه‌ای چه میتوانید کرد؟

 *آیا وفق نص قانون‌اساسی بعنوان حافظ منافع مردم در برابر زیاده‌ خواهی‌های مغایر می ایستید و یا به تمکین صرف اکتفا میفر مائید؟

ه -: نهادها وفاجعه امیزتر عملکردهای فراقانونی:

دادگاههای مختلف، اطلاعات سپاه، هیئت عالی مولد سازی و امثالهم که بر خلاف قانون تأسیس شده‌اند و کارکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص نظام و نهادهایی از این قماش…. غیر قانونمندند….

* در برابر منتخب مردمان این دیار خاموشان بنا بعادت دیرین «سینه سپر » کرده اند و کوس ان الحق…. مینوازند

* جماعت عظیم محافظه کار، عافیت طلب و مصرف کننده… که برامده از بغض معاویه و« یتثبث بکل حشیش» در ناامیدی….. با همه ازمودن خطا! بد ین سوی، روی اورده اند و به امید فرجی، انهم با حد اقل هزینه در ارامترین شکل ممکن و قانون مند… را پاسخی مناسب لازم است

**اطاله کلام شایسته نیست…. نمونه ای از دهها مانع اساسی روبروی هر مصلحی که بخواهد در این سمت وظایف خود را انهم حد اقلی انجام دهد…… و مهم اینکه داوطلبانه جرات نموده به این وادی پر اب چشم پا بنهاده…. بر شمردیم

* گریز و طفره رفتن از طرح بر نامه در مورد بسیاری نکات بسیار مهم «مورد خواست میلیونها نفر از اهالی خاکستری که حضور زنان شریف فعال و اگاه این وادی را عصرادینه ۲۵ خرداد در ستاد مرکزی اقای پزشکیان این انسان بالنسبه شریف، صا دق و پاک دست دیدیم »انهم در محاصره سهم خواهان شناخته شده….. برتردیدها میفزاید

* از نظر احتیاط.. مماشات و گریز از پاسخ صریح در این مقطع البته تا کنون، شاید قابل توجیه باشد….

ولی بعد روز سوگند وظیفه ای سترک بر دوش او… این اشارات را جدی بگیرید…..

( در نگارش مطلب از یادداشت صاحب نظری معتبربطور مختصر بهره برده ایم )

 

خروج از نسخه موبایل