۷۴ ضربه شلاق برای غیبت از زندان آمل؛ رزاق: آن‌زمان اوین بودم

 

ایران وایر

«حسین رزاق»، فعال رسانه‌ای که  ۲۱خرداد پس از حدود سی‌ماه از زندان اوین آزاد شد. در شبکه اجتماعی «ایکس»، از تایید حکم ۷۴ ضربه شلاق خود در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

این حکم درحالی به‌خاطر غیبت پس از مرخصی در زندان آمل برای این فعال رسانه‌ای صادر شده که او در آن زمان به زندان اوین منتقل و در حال سپری کردن حکم خود بوده است.  

با‌این‌حال، قاضی دادگاه تجدیدنظر، اسناد قضایی که ثابت می‌کرده حسین رزاق در همان تاریخ در زندان اوین در حال تحمل حبس بوده «موجه و موثر» ندانسته است و حکم ۷۴ ضربه شلاق را برای این فعال رسانه‌ای تایید کرده است. 

حسین رزاق در شبکه ایکس نوشته است: «اوایل که ابلاغیه‌های این پرونده را ۵ ماه پس از حضورم در اوین با عنوان غیبت از زندان آمل دریافت می‌کردم، همه‌چیز شبیه شوخی بود، اما پس از صدور حکم و حالا تاییدش، کاملا ثابت شد این سیستم تراز بلاهت را جا‌به‌جا کرده!» 

حسین رزاق از زمان بازداشتش در ۳۰مرداد۱۴۰۱ در شهر آمل و انتقالش به زندان اوین تا روز ۲۱خرداد۱۴۰۳، در حال تحمل حبس بود و تنها در فروردین۱۴۰۲ در پی وخامت حالش چند روز برای مرخصی درمانی اعزام شد.

او سپس با‌وجود نظر پزشکی قانونی به زندان بازگردانده شد.

دادگاه عمومی و انقلاب تهران با‌وجود حضور حسین رزاق در زندان، در بهمن ۱۴۰۱ برای او این پرونده را تشکیل داد.

در حکم بدوی آقای رزاق آمده بود «به‌دلیل عدم دسترسی به متهم»، به‌شکل غیابی برای او دادگاه تشکیل و این فعال سیاسی به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است و حالا همین حکم در دادگاه تجدید‌نظر، تایید شده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل