زن طرفدار نظام به مادر سیاوش محمودی: پسرتان نباید به خیابان می‌آمد

وظیفه مامور تیراندازی است؛ پسرتان نباید به خیابان می‌آمد!

ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، یک زن که به نظر می‌رسد از حامیان و طرفداران حاکمیت در ایران است، خطاب به مادر سیاوش محمودی، نوجوان ۱۶ ساله‌ای که در جریان خیزش سراسری زن، زندگی، آزادی در نتیجه تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی کشته شد، می‌گوید: «وظیفه مامور تیراندازی است، پسرتان نباید به خیابان می‌آمد.»

به گزارش دادبان جدای از غیر انسانی و غیر اخلاقی بودن این اظهارنظر خطاب به یک مادر دادخواه، اظهارات او کاملا غیر قانونی و بر خلاف قوانین داخلی در ایران است.

بنا بر قوانین موضوعه، ماموران انتظامی در هنگام بکارگیری سلاح موظفند قوانین مربوط به چگونگی بکارگیری سلاح را رعایت کرده و از تیراندازی مستقیم به سر خودداری کنند.

به علاوه اینکه، ماموران تنها زمانی مجاز به استفاده از سلاح گرم هستند که خطر جانی خود یا شهروند دیگری را تهدید کند. حال آنکه یک نوجوان ۱۶ ساله در جریان تجمع اعتراضی چه خطر جانی را علیه ماموران یا دیگر شهروندان ایجاد کرده بود؟

از سوی دیگر، حق تجمع اعتراضی خیابانی برای شهروندان، به عنوان یک حق غیر قابل انکار در اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شده و نه تنها هیچ ماموری موظف به تیراندازی به سوی شهروندان معترض نیست، بلکه قانونا هیچ اجازه‌ای به تیراندازی مستقیم نیز ندارد.

از: ایران امروز

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل