سایت ملیون ایران

آغاز مذاکرات ایران و بحرین برای ازسرگیری روابط سیاسی

خبرگاه؛ آغاز مذاکرات ایران و بحرین برای ازسرگیری روابط سیاسی – DW – ۱۴۰۳/۴/۴

عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه بحرین و علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تهران سوم تیر ۱۴۰۳

ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی توافق کردند. سخنگوی حوثی‌های یمن از حمله این گروه به دو کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند توسط قایق‌های بدون سرنشین و موشک‌های کروز خبر داد.

خبرگزاری دولتی بحرین روز یکشنبه ۲۳ ژوئن (۳ تیرماه) از توافق این کشور با جمهوری اسلامی، برای آغاز مذاکرات با هدف از سرگیری روابط سیاسی خبر داد.

پایگاه خبری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز روز دوشنبه نوشت این توافق در پی دعوت علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران از عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین برای شرکت در نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا و دیدار دو طرف صورت گرفته است.

پس از این دیدار دو طرف در بیانیه‌ای بر ایجاد ساز و کارهای لازم برای آغاز مذاکرات، جهت از سرگیری روابط سیاسی توافق کردند.

مناسبات دیپلماتیک میان بحرین و ایران در سال ۱۳۹۴ و تنها یک روز پس از قطع رابطه دیپلماتیک عربستان سعودی با حکومت ایران قطع شد. بحرین در پی حمله طرفداران جمهوری اسلامی به سفارت عربستان سعودی در تهران و مشهد، به همراه پادشاهی سعودی روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.

از: دویچه وله

 

خروج از نسخه موبایل