خامنه‌ای خواستار ادامه «الگوی مدیریتی» ابراهیم رئیسی شد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی روز یک‌شنبه ۱۷ تیر خود در دیدار با اعضای هیئت دولت سیزدهم

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی روز یک‌شنبه ۱۷ تیر خود در دیدار با اعضای هیئت دولت سیزدهم

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز یک‌شنبه در دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم، خواستار آن شد که رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی «الگوی مدیریتی» ابراهیم رئیسی را دنبال کند.

مرگ ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور سابق ایران، بر اثر سانحه بالگرد، باعث برگزاری انتخابات جدید شد که در آن مسعود پزشکیان، فردی که چهره‌های اصلاح‌طلب از او حمایت کردند، پیروز این انتخابات شد.

انتخابات‌ها در ایران با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد و اکثریت نامزدهای انتخابات‌ها از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شوند.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی روز یک‌شنبه ۱۷ تیر خود در دیدار با اعضای هیئت دولت سیزدهم، درباره ابراهیم رئیسی مدعی شد که «مهم‌ترین خصوصیات آقای رئیسی مردمی بودن بود» و افزود که «این باید برای همه مسئولان دولت‌ها الگو باشد… و خصوصیات شهید رئیسی می‌تواند الگوی مدیریتی کشور باشد.»

علی خامنه‌ای در حالی خواستار پیروی از «الگوی مدیریتی» ابراهیم رئیسی شده که بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که دوره ریاست‌ جمهوری او با شتاب گرفتن اجرای احکام اعدام در ایران همزمان با سرکوب خشن کم‌سابقه‌ترین اعتراضات مردمی در کشور همراه بود.

سقوط ارزش پول ملی، عمیق‌تر شدن بحران مسکن و تلاش برای تقویت قدرت حوزه‌های علمیه به‌ویژه در آموزش و پرورش ایران از دیگر شاخصه‌های دوره ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی است.

به گفته وزارت کشور ایران، در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ نفر شرکت کردند.

کارنامۀ ۳۴ ماهۀ یک ریاست‌جمهوری ناتمام

این در حالی است که در دور نخست تنها ۴۰ درصد از ۶۱ میلیون واجد شرایط رای دادن در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران شرکت کردند و کمترین میزان مشارکت در هر انتخابات ریاست جمهوری از زمان انقلاب ۱۳۵۷ را رقم زدند.

مسعود پزشکیان در نخستین سخنرانی خود به عنوان پیروز چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اعلام کرد که اگر رهبر جمهوری اسلامی نبود، «من تصور نمی‌کنم به این راحتی اسم ما از صندوق درمی‌آمد».

تأکید رهبر جمهوری اسلامی بر ادامه «الگوی» ابراهیم رئیسی در حالی است که گروه‌های اصلاح‌طلب در ایران امید به ایجاد «تغییراتی» از طریق مسعود پزشکیان دارند.

قدرت اصلی در جمهوری اسلامی در دست رهبر است و رهبر می‌تواند با استفاده از ابزارها و نهادهایی که تحت کنترل خود دارد، جهت‌ و سمت‌وسوی هرگونه انتخابات یا سیاست‌های داخلی و خارجی را در ایران مشخص کند.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل