خامنه‌ای بار دیگر ارتباط با آمریکا را مردود دانست

خامنه‌ای بار دیگر ارتباط با آمریکا را مردود دانست

خامنه‌ای از محمد مخبر که بعد از مرگ ابراهیم رئیسی موقتاً سرپرستی ریاست جمهوری را به عهده گرفت، تشکر کرد © Irna

علی خامنه‌ای در ملاقات با محمد مخبر، جانشین موقت ابراهیم رئیسی، به شدت از کارنامۀ رئیس جمهور کشته‌شده در سقوط هلی‌کوپتر دفاع کرد و بار دیگر گفت که رئیسی با ایجاد رابطه با آمریکا مخالف بود.

روز یکشنبه ۱۷ تیر، خامنه‌ای در دیدار با  محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت سیزدهم، گفت که دولت ابراهیم رئیسی «دولت کار و امید و حرکت» بود. او با تشکر از محمد مخبر، گفت که بعد از مرگ رئیسی، اداره امور اجرایی کشور «انصافاً خوب» انجام گرفته است.

در این جلسه که به منزلۀ وداع با دولت سیزدهم بود، خامنه‌ای چند بار تأکید کرد که ابراهیم رئیسی برای حل مشکلات کشور «اعتقاد عمیق به توانایی‌های داخلی» داشت، و با «همه کشورهایی که امکان داشت، و با اولویت با همسایگان»، ارتباط ایجاد می‌کرد. در عین حال خامنه‌ای یادآوری کرد که وقتی از رئیسی «سوال کردند با فلان کشور ارتباط برقرار می‌کنید، پاسخ داد “خیر”، و تا آخر هم به همین خط صریح و روشن پایبند بود».

روشن است که «فلان کشور» جز ایالات متحد آمریکا معنای دیگری ندارد. خامنه‌ای از زمان نامزدی پزشکیان تاکنون، چند بار مستقیماً یا غیرمستقیم تذکر داده است که رابطه با آمریکا مجاز نیست.

خامنه‌ای همچنین ادعا کرد که رئیسی «مردمی» بود و سپس افزود که در مقابله با دشمن و ایجاد وحدت، «توده‌های مردم یار تو هستند نه خواص و ویژه‌خوارانی که توقع‌شان بالاست و فقط برای منافع خود کار می‌کنند و به همین علت، با آنها وحدتی در جامعه ایجاد نمی‌شود».

در حالی که پزشکیان باید در آخر مرداد، وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند، معلوم نیست که افراد موردپسند او تا چه حد رأی موافق مجلس تحت ریاست قالیباف و البته نظر مساعد خامنه‌ای را جلب خواهند کرد.

از: ار اف ای

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل