شهرداری تهران «حکم تخلیه» انجمن «جامعه‌شناسان» با بیش از ۵۰۰ عضو را صادر کرد

صدای آمریکا

سعید معیدفر، رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران، اعلام کرد که شهرداری تهران «حکم تخلیه» انجمن جامعه شناسان با بیش از ۵۰۰ عضو را صادر کرده و در پاسخ به تقاضای مهلت، تهدید به ورود قهری ماموران و ریختن وسایل این انجمن معتبر، در خیابان شده است.

روزنامه شرق گزارش داد که به گفته سعید معیدفر، وقتی انجمن از شهرداری مهلت خواسته است، به آن‌ها گفته شده که «به شما مهلت نمی‌دهیم، یا تخلیه می‌کنید، یا کلید انداخته و وسایل‌تان را داخل خیابان می‌اندازیم.»

رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران، اعلام کرد که اقدام شهرداری تهران بر خلاف دستور شورای شهر تهران است و افزود: «سال ۱۳۹۲ شورای شهر بر اساس مصوبه‌ای از شهرداری خواست، مکان‌هایی را در اختیار نهاد‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی قرار دهند. بر همین اساس شهرداری منطقه ۶ این ساختمان را در اختیار انجمن جامعه‌شناسی قرار داده است.»

او با انتقاد از «رویکرد دوره جدید شهری» و گرفتن «حکم قضایی» برای «دستور تخلیه» افزود: «یعنی شهرداری تلاش می‌کند این ساختمان‌ها را از نهاد‌های مدنی، علمی و اجتماعی بگیرد.»

انجمن جامعه‌شناسان از دهه ۷۰ فعالیتش را آغاز کرده و شعبه‌های متعددی در سراسر کشور دارد. به گفته معیدفر عمده فعالیت‌های این انجمن، تمرکز در حوزه علوم اجتماعی از طریق برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، مجله‌های علمی، تخصصی و همایش‌هایی است که توسط جامعه‌شناسان در عرصه داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

شهرداری تهران در ماه‌های گذشته ده‌ها انجمن معتبر مردم نهاد خیریه، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و تحقیقاتی را تخلیه و تعطیل کرده است. حکم تخلیه خانه‌اندیشمندان علوم انسانی در سال گذشته منجر به تحصن چند روز اعضا و کارمندان خانه در ساختمان و انتشار ویدئو‌های چهره‌های سرشناس علوم انسانی برای توقف تخلیه شد.

«خانه خورشید»، نیز یک موسسه قدیمی حمایت از زنان آسیب‌دیده و معتاد بی‌خانمان، واقع در محدوده «دروازه‌غار» است که فیلم مستندی از فعالیت‌های آن توسط رخشان بنی اعتماد؛ فیلمساز ساخته شده است. این موسسه نیز همراه به ده ها موسسه مشابه آن در چند ماه گذشته، توسط شهرداری تخلیه شد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل