واژگون شدن یک ناوچه جنگی ایران بر اثر «نفوذ آب»

تصویر منتشرشده در رسانه‌های ایران از واژگون شدن ناوچه سهند

تصویر منتشرشده در رسانه‌های ایران از واژگون شدن ناوچه سهند

ناوچه جنگی «سهند» ارتش ایران در نزدیک بندرعباس دچار حادثه شده و تصاویر منتشر شده در برخی رسانه‌های داخلی نشان می‌دهد که واژگون شده و بخشی از آن به زیر آب رفته است.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس روز یکشنبه ۱۷ تیر اعلام کرد ناو سهند در حال تعمیر در اسکله به خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادلش را از دست داده اما به خاطر عمق کم دریا، بازگشت ناو به حالت تعادل «به سرعت» درحال انجام است.

رسانه‌های ایران نوشته‌اند که این حادثه چند مجروح نیز داشت که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

برخی رسانه‌های داخلی با انتشار تصاویری گزارش داده‌اند که ناو سهند در اسکله پایگاه یکم نیروی دریایی در بندرعباس واژگون شده و براساس آخرین تصویر منتشر شده از این ناو، بخش‌هایی از سهند به زیر آب رفته است.

سلمان ضربی، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزایکو)، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن بیان این که این ناوچه در خارج از محوطه تعمیراتی ایزوایکو بوده، از همکاری تجهیزاتی این مجتمع با واحدهای مهندسی دریایی نیروی دریایی ارتش به منظور بازگرداندن این ناوچه به وضعیت عادی خبر داد.

او گفت امکان تعمیرات و عملیاتی‌سازی مجدد این شناور وجود دارد.

ناوشکن سهند، آذرماه ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد و همان زمان حسین خانزادی، فرمانده وقت نیروی دریایی ارتش، در مراسم معرفی این ناوشکن در بندرعباس گفت: «ناوشکن سهند پیشرفته‌ترین ناوشکن نظامی ایران است که بسیار پیشرفته‌تر از جماران و دماوند است».

در زمان فرماندهی آقای خانزادی بر نیروی دریایی ارتش، چندین سانحه برای ناوگان دریایی نظامی جمهوری اسلامی پیش آمد؛ از جمله ناوشکن دماوند در اسکله‌ای در دریای خزر دچار سانحه‌ای مرگبار و غرق شد. در جریان این حادثه دست‌کم دو نفر نیز کشته شدند و عملیات تعمیر این ناوچه تاکنون ادامه دارد.

پس از آن در جریان یک مانور و شلیک اشتباه به شناور کنارک در خلیج فارس دست کم ۱۹ نفر کشته شدند.

در پی این حادثه، ناو خارک یکی از بزرگ‌ترین شناورهای نیروی دریایی ارتش ایران هم در دریای عمان دچار آتش‌سوزی و سپس غرق شد و نهایتاً ناو «طلائیه» ایران در پاییز ۱۴۰۰ هنگام ساخت، واژگون شد.

رادیو فردا

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل