کارگران و بازنشستگان معترض دست کم در ۱۰ شهر تجمع اعتراضی برپا کردند

ایران اینترنشنال

براساس گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، در روز یکشنبه ۱۷ تیرماه، دست کم در ده شهر ایران تجمعاتی اعتراضی- معیشتی برگزار شد و در جریان آن کارگران و بازنشستگان خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، اهواز، کرمانشاه و تهران، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای اصفهان، دامغان، تهران و قائمشهر، تعدادی از کارگران بیکار شده پروژه پتروشیمی ارغوان گستر در ایلام و شماری از بازنشستگان معادن زغال سنگ کرمان، روز یکشنبه با تشکیل تجمعاتی خواستار برآورده شدن مطالبات معوق مانده خود شدند.

براساس فیلم‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی در بسیاری از این تجمعات، معترضان به صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی، فعال کارگری اعتراض کردند و خواستار لغو این حکم شدند.

بهبود مستمری‌ها بر اساس خط فقر واقعی، ارائه درمان رایگان و باکیفیت و خدمات رفاهی شایسته، اصلاح همسا‌ن‌سازی حقوق، بهبود شرایط شغلی، تضمین امنیت شغلی و افزایش دستمزدها، از جمله خواسته‌ها و مطالبات کارگران و بازنشستگان معترض است.

تداوم اعتصاب در شمال و جنوب ایران

در همین تعدادی از کارگران پیمانکاری شبکه آب و فاضلاب در شهرستان رودبار دوازدهمین روز از اعتصاب خود و کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب هجدهمین روز از اعتصاب خود را سپری کردند.

به گزارش ایلنا، کارگران پیمانکاری آبفای رودبار از روز یکشنبه ششم تیر ماه جاری به دلیل تعویق در پرداخت حقوق هشت ماه و سایر مشکلات صنفی از انجام فعالیت‌های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زده‌اند و اعلام کرده‌اند که تا دریافت کامل حقوق معوقه خود به اعتصاب ادامه خواهند داد.

حدود ۶۰ نفر از این کارگران که به صورت شبانه‌روزی در اعتصاب و تجمع حضور دارند، از آذر ماه سال گذشته حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و با شرایط سخت معیشتی مواجه هستند.

این کارگران علاوه بر پرداخت کامل بدهی‌های مزدی، خواهان عقد قرارداد مستمر و دائم، شکل‌گیری نهاد مستقل کارگری، تأمین امنیت شغلی، دادن حق اعتراض و بیان مشکلات صنفی و مشخص شدن زمان پرداخت حقوق ماهانه هستند.

از سوی دیگر به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، در روز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳، کارگران پروژه‌ای شاغل در دستکم ۱۲۳ شرکت نفت و گاز جنوب، همچنان در اعتصاب به سر بردند.

بر اساس این گزارش، تاکنون هزاران نیروی پروژه‌ای و پیمانی نفت و گاز به این کارزار پیوسته‌اند تا هم وضعیت دریافتی خود را اصلاح کنند و هم وضعیت مرخصی‌ها، امنیت شغلی و تبدیل وضعیت خود را با حذف پیمانکاران بهبود ببخشند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل