حکم اخراج عزیز قاسم‌زاده از آموزش و پرورش؛ دیوان عدالت اداری می‌گوید «با تخفیف» است

عزیز قاسم‌زاده، فعال صنفی معلمان - آرشیو

عزیز قاسم‌زاده، فعال صنفی معلمان – آرشیو

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعلام کرد دیوان عدالت اداری جمهوری اسلامی با تایید حکم اخراج عزیز قاسم‌زاده از سوی وزارت آموزش و پرورش، این مجازات را «قانونی» و «با تخفیف» خوانده است.

بر اساس گزارش‌ها، رای بدوی وزارت آموزش و پرورش برای این معلم با سابقه ۲۵ سال تدریس، «انفصال دائم از خدمات دولتی بود» حالا دیوان عدالت اداری می‌گوید اخراج از آموزش و پرورش «مجازاتی با تخفیف» است.

عزیز قاسم‌زاده فعال صنفی معلمان که به تازگی و پس از ابتلا به سرطان، از زندان آزاد شده است، در شکایت خود به دیوان عدالت اداری نسبت به حکم صادره از سوی وزارت آموزش و پرورش، اعتراض کرده و از این وزارتخانه به‌دلیل «قرار گرفتن در جایگاه قاضی» انتقاد کرده بود.

پیش از این، هیئت تخلفات آموزش و پرورش جمهوری اسلامی با استناد به برگزاری تجمعات معلمان، این تجمعات را غیر‌قانونی و سخنرانی عزیز قاسم‌زاده در دفاع از آموزش رایگان و معلمان زندانی را «ساختار‌شکن» خوانده بود.

عزیز قاسم‌زاده ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در ویدیویی از ابتلای خود به سرطان پروستات خبر داد و گفت برای جلوگیری از گسترش توده سرطانی باید پروستات او با عمل جراحی تخلیه شود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در واکنش به بیماری این فعال صنفی ضمن اعتراض به بی‌توجهی مسئولان قضایی و اخلال در روند درمان زندانیان سیاسی، به‌ویژه معلمان زندانی، تصریح کرد مسئولان قضایی استان گیلان بارها در روند درمان عزیز قاسم‌زاده اخلال ایجاد کرده و او را چند ماه به شکلی غیرقانونی در زندان لاکان رشت اضافه نگاه داشتند.

عزیز قاسم‌زاده که ۲۵ سال سابقه تدریس دارد، هنگام سپری کردن حکم محکومیت یک سال حبس خود در زندان لاکان رشت، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به انفصال دائم از مشاغل دولتی هم محکوم شد.

شرکت در تجمعات صنفی معلمان، سردادن ترانه در تجمعات اعتراضی و مصاحبه با شبکه‌های خبری خارج از ایران، از اتهامات مطرح شده علیه این فعال صنفی معلمان عنوان شد و هیئت صادرکننده حکم، او را به «تحریک جامعه فرهنگیان جهت نافرمانی مدنی» و «همصدایی با دشمنان قسم خورده ملت ایران» متهم کرده است.

از: صدای آمریکا 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل