بیانیه سازمان دانشجویان جبهه ملی ایران به مناسبت سالگرد ۱۸ تیر

 

.«۲۵ سال پس از ۱۸ تیر ۱۳۷۸ و از گور برخاستگانی که از خون جوانان ارتزاق می‌کنند»

۱۸ تیر، سال‌روز به خاک و خون‌ کشیده شدن کوی دانشگاه و کشته شدن دانشجویان دانشگاه تهران، نقطه‌ی عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی ایران است. امسال اما زمان سال‌روز آن واقعه شوم، با هیاهوی خیمه‌شب‌بازی رای‌گیری حکومت تلاقی یافته است. نمایشی تکراری با تقلیدی پیش‌پاافتاده از بازی بازجوی خوب/بازجوی بد که سکانس آخر آن با فریاد رسای تماشاگران همراه شد: «نه!».
 
نمایشی که علی‌رغم استفاده همه‌جانبه حکومت از تمام ظرفیت‌ها، نیروهای داخلی، لابی‌ها و شبکه‌های تلویزیونی خارجی خود، باز هم نتوانست پایانی آبرومندانه داشته باشد. امروز و پس از گذشتن ۲۵ سال از واقعه ۱۸ تیر، لباس بره بیش از پیش بر تن گرگان حاضر در صحنه نخ‌نما گشته و ملت شریف ایران به خوبی به شگردهای حکومت برای ادامه‌ی بقای خود پی‌‌برده‌است.

«طالبان‌اصلاح» که با ادعاهای دروغین همواره از خون دانشجویان برای رسیدن به اهداف شخصی‌شان استفاده نموده و نقش وکیل مدافع اقتدارگرایان سفاک را بازی می‌کرده‌اند، با تمام قوا و برای حفظ مشروعیت از دست رفته حکومت وارد میدان شده و همه‌ی نیروهای‌شان را در راستای این امر بسیج نمودند. از اساتید دانشگاه رانتی که تکیه بر جای بزرگان زده بودند و ادعای مخالفت می‌کردند تا نیروهای سیاسی به‌ظاهر مترقی که تا چند ماه پیش مشغول مأموریت دیگری بوده و خود را از اهالی گذار معرفی می‌کردند اما در زمان اضطرار دوباره به وظیفه اصلی خود پرداخته و تبدیل به خندق نظام شدند. با همه این‌ها دانشجویان و ملّت ایران دوباره نشان دادند که بلوغی که به آن دست یافته‌اند از دست رفتنی نیست و از گذشتن از افرادی که در زمان‌ کوتاه چرخش‌های بزرگی می‌کنند باکی ندارند، زیرا می‌دانند چه می‌خواهند و مسیر خواسته‌شان از کجا می‌گذرد. تجربه‌ای که به رایگان به‌دست نیامده و به راحتی هم از دست نخواهد رفت.

سازمان دانشجویان جبهه ملی ایران دست اکثریت مردم‌ ایران را به گرمی می‌فشارد و به احترام آنان کلاه از سر بر می‌دارد. آنان که می‌اندیشند و دغدغه‌شان وطن‌شان ایران است و بدون هیچ چشم‌داشتی از جان خود مایه می‌گذارند. آنان که در راستای کسب آزادی و استقلال و برقراری حاکمیت ملّی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با اینکه متحمل هزینه‌های سرسام‌آوری می‌شوند، اما عرصه را به افرادی که جیب‌های‌شان پر از رانت حاصل از خوش‌خدمتی به شر و پول حاصل از چپاول منافع ملی است نمی‌بازند.
 
«سیرک تمام شد اما کار دلقک‌های شاغل در آن هنوز ادامه دارد و در بین تمام این هیاهوها هم‌چنان چشمان مادری به در است که شاید پس از ۲۵ سال فرزندش بازگردد.»

به یاد سعید زینالی
سازمان دانشجویان جبهه ملی ایران
هجدهم تیرماه ۱۴۰۳

از: ایران امروز 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل