هدفگذاری تولید انرژی سبز در دولت سیزدهم تا ۱۰ هزار مگاوات

تهران – ایرنا – رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به سیاست‌های تولید انرژی سبز در دولت سیزدهم گفت: هدف گذاری ما در دولت شهید رئیسی تولید ۱۰ هزار مگاواتی برق از انرژی‌های پاک بود و در این زمینه اقدامات بسیاری نیز انجام گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه مجمع توسعه سبز سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر چیندائو چین با وزیر محیط‌زیست و منابع طبیعی قزاقستان دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوبی در تمامی حوزه ها با کشور قزاقستان دارد، افزود: انتظار داریم روابط ما با قزاقستان خصوصا در حوزه محیط زیست بیش از پیش گسترش یابد.

سلاجقه ضمن دعوت از وزیر محیط زیست و منابع طبیعی قزاقستان برای حضور در نشست کنوانسیون تهران در آبان ماه، اظهار داشت: ما برای اجرایی شدن کنوانسیون تهران نیازمند همکاری تمامی کشورهای عضو به ویژه کشور قزاقستان هستیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وضعیت نامناسب کمی و کیفی دریای خزر تاکید کرد: حفاظت از این پهنه آبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما برای حل معضلات زیست محیطی دریای خزر از ظرفیت های علمی و فناورانه استفاده می‌کنیم.

سلاجقه گفت: تبادل کارشناس، دانشجو و استاد بین ۲ کشور ایران و قزاقستان برای اجرایی شدن توافقات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما از این مساله استقبال می کنیم.

همچنین در ادامه این دیدار وزیر محیط زیست و منابع طبیعی قزاقستان ضمن تسلیت و ابراز همدردی بابت حادثه تاسف‌بار سقوط هواپیمای رئیس جمهور شهید و تبریک انتخاب رئیس جمهور جدید، گفت: ایران و قزاقستان مسائل مشترک بسیاری دارند که می‌توان در مورد آنها بحث، مذاکره و همکاری داشت.

یرلان نیسانبایف با اشاره به ۲ مساله مهم تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی تصریح کرد: این ۲ مساله نیازمند اقدام مشترک است و ما حاضریم در مورد این مسائل با جمهوری اسلامی ایران تبادل تجربه داشته باشیم.

 

 

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ با استقبال استاندار و شهردار چیندائو وارد این شهر در چین شد تا در مجمع بین المللی توسعه سبز شرکت کند.

سخنرانی در بخش بلندپایه مجمع و دیدار با وزیر محیط زیست و اکولوژی چین، دیدار دوجانبه با وزرای محیط زیست حاضر دبیرکل سازمان همکاری های شانگهای از جمله برنامه های سلاجقه در این سفر است.

همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سخنرانی خود در این مجمع گفته بود: استفاده از ظرفیت کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای می‌تواند راهگشای توسعه سبز در منطقه و نیز الگوی تمام عیار برای همکاری‌های محیط‌زیستی در سطح جهان باشد.

 

 

وی افزود: توسعه سبز نقش مهمی در تضمین سلامت محیط زیست ایفا می کند. توسعه سبز بر استفاده از منابع همزمان با به حداقل رساندن اثرات منفی بر محیط زیست متمرکز است. لذا لازم است با اتخاذ شیوه های سبز و پذیرش شیوه های پایدار، رشد اقتصادی را ارتقا داده و در عین حال از اکوسیستم های ارزشمند محافظت و با قرار دادن موضوع “حفاظت” در اولویت کاری خود، به سلامت محیط زیست و توانایی آن برای حمایت از زندگی کمک کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: برقراری تعادل میان اقدامات محیط زیستی و سایر اهداف توسعه ای شامل فقرزدایی و رشد اقتصادی امری دشوار است و در این مسیر از هرگونه مصالحه میان اقدامات و اهداف توسعه ای و چشم پوشی از یکی به نفع یا ضرر دیگری می بایست اجتناب شود. کشورهای درحال توسعه باید از توسعه اجتماعی و اقتصادی خود به عنوان اولویت اصلی مطمئن شوند چرا که هنوز برای بخش قابل توجهی از جهان در حال توسعه، مبارزه بافقر و توسعه بهداشت و تامین مسکن و انرژی اولویت اساسی به شمار می رود و نیاز است کشورهای توسعه یافته به مسئولیت تاریخی خود در قالب اصل مسئولیت مشترک اما متفاوت واقف بوده و با پایبندی به آن موجبات ارتقای سطح حفاظت از محیط زیست فراهم شود.

سلاجقه افزود: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور مستقل و مسئول همواره بر اهمیت حفظ محیط زیست تأکید داشته و این مهم را به عنوان یک وظیفه در سرلوحه سیاستگذاری ها، راهبردها، برنامه‌های توسعه ای کشور قرار داده تا توسعه یافتگی در مسیری متوازن محقق شود. با این حال اعمال تحریم های ظالمانه یکجانبه ناعادلانه و نامشروع علیه ایران، آثار متعددی را از حیث تخریب محیط زیست و کاهش سطح توسـعه متوازن در پی داشته است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل