با افزایش دما ۱۳ استان ایران روز پنجشنبه به دلیل کمبود برق تعطیل اعلام شدند

ار اف ای

به دنبال افزایش دمای هوا و تداوم موج گرما در ایران و همزمان با بالا رفتن مصرف برق در این روزها، گزارش‌هایی از تعطیلی چندین استان در روز پنجشنبه ۲۱ تیر منتشر شده است.

سایت روزنامه شرق خبر داد که به دلیل ناترازی تولید و مصرف برق و همچنین افزایش دما، ۱۳ استان کشور روز پنجشنبه تعطیل شدند.

این روزنامه با اعلام اینکه مصرف برق کشور در روز سه‌شنبه به ۷۷ هزار مگاوات رسیده و با توجه به پیش‌بینی افزایش دما، احتمال می‌رود که روند مصرف برق همچنان صعودی باشد. در روزهای گذشته، رکوردشکنی مصرف برق منجر به قحطی و خاموش در برخی مناطق ایران شده بود. در راستای جلوگیری از این قحطی‌ها و تداوم خاموشی‌ها، ادارات این ۱۳ استان تعطیل اعلام شده‌اند تا از این طریق کسری تولید برق نسبت به مصرف آن جبران شود.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، استان‌های سمنان، زنجان، خوزستان، قم، بوشهر، مرکزی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، خراسان جنوبی، لرستان در روز پنجشنبه به دلیل کمبود برق تعطیل هستند.

شرکت توانیز روز سه‌شنبه پیامک هشدار سراسری را برای مشترکان ارسال کرد و امروز چهارشنبه نیز برای تهران هشدار مصرف اعلام شده است.

در همین راستا، مدیر عامل شرکت توانیر تایید کرد که روز گذشته برای ساکنان ۶ استان کشور که عمدتا در مناطق گرمسیر کشور هستند، پیامک سطح هشدار ۲ ارسال شده است. یعنی به آن‌ها توصیه شده تا در ساعت اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند و دمای دستگاه‌های خنک‌کننده خود را بر روی ۲۴ درجه و بیشتر تنظیم کنند.

اداره‌کل هواشناسی استان خوزستان خبر داد که در آینده و تا روز شنبه دمای این استان به مرز ۵۰ درجه و بالاتر خواهد رسید. استانداری این استان هم اعلام کرد که «به منظور پایداری شبکه برق» فعالیت کلیه ادارات و دانشگاه‌ها در روز شنبه ۲۳ تیرماه به صورت دورکاری خواهد بود.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل