نیوزیلند تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد

وینستون پیترز، وزیر امور خارجه نیوزیلند، روز پنج‌شنبه ۲۱ تیر، با انتشار بیانیه‌ای از تحریم افراد و نهادهای مرتبط با جمهوری اسلامی که در زمینه تولید و عرضه هواپیماهای بدون سرنشین برای استفاده روسیه در جنگ اوکراین فعالیت می‌کنند خبر داد.

در این بیانیه از سه فرد و چهار نهاد وابسته به جمهوری اسلامی نام برده شده است.

براساس اعلام وزارت امور خارجه نیوزیلند عباس عبدی اسجرد و سید محسن وهاب‌زاده مقدم، دو مقام ارشد چند نهاد ایرانی از جمله بنیان دانش شرق که در ساخت و عرضه پهپاد به روسیه فعالیت می کنند، در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

وزارت امور خارجه نیوزیلند همچنین احسان راحت ورنوسفادرانی، را یک دانشمند ارشد و مدیرعامل سابق شرکت شکاد صنعت آسماری، یکی از شرکت‌های پوششی سپاه پاسداران معرفی کرده و او را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

علاوه بر این سه فرد، شرکت صنایع موتورسازی الوند، شرکت بنیان دانش شرق، شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف و شرکت سعد سازه فراز شریف یا (داریا فناور برهان شریف)، همگی به دلیل فعالیت در زمینه ساخت و توزیع پهپاد، تحریم شده‌اند.

احسان ایمانی نژاد، مدیرعامل شرکت سعدسازه فراز شریف، پیش از این و در تاریخ ۱۷ مه سال جاری میلادی از سوی دولت نیوزیلند تحریم شده بود.

ایران اینترنشنال 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل