جهانگیر کوثری: دلیل اکران نشدن «رگ‌های آبی»‌ ممنوع‌التصویر بودن باران است

بی بی سی فارسی

جهانگیر کوثری تهیه‌کننده باسابقه سینمای ایران در گفتگویی تازه گفته دلیل اکران نشدن فیلم رگ‌های آبی، «ممنوع‌التصویر» بودن دخترش باران کوثری است.

این فیلم که ساخته جهانگیر کوثری است، به سال‌هایی از زندگی فروغ فرخزاد، شاعر مشهور و ساختارشکن ایران پرداخته و باران کوثری در این فیلم نقش فروغ فرخزاد را بازی کرده است.

آقای کوثری گفت: «باران کوثری امروز علاوه ‌بر ممنوع‌التصویری، ممنوع‌الپوستر و ممنوع‌الخروج هم هست و به همین دلیل شخصا فیلم را به جشنواره تورنتو بردم و آنجا فیلم را اکران کردیم. با وجود همه این محدودیت‌ها همین فیلم را هم در آینده اکران خواهیم کرد.»

مهر ماه ۱۴۰۱، در میانه اعتراضات سراسری در ایران بعد از کشته شدن مهسا امینی، خبرگزاری مهر خبر داد فیلم «رگ‌های آبی» جهانگیر کوثری به همراه سه فیلم دیگر پروانه نمایش دریافت کرده است.

اردیبهشت ۱۴۰۲ بعد از انتشار عکس‌هایی از باران کوثری با پوشش اختیاری و بدون حجاب اجباری، خبرگزاری تسنیم از تشکیل پرونده قضایی علیه او خبر داد و در آبان ۱۴۰۲ سهیل بیرقی، کارگردان فیلم «عامه‌پسند» گفت که وزارت ارشاد از انتشار تصویر فاطمه معتمدآریا و باران کوثری در تبلیغات این فیلم سینمایی جلوگیری کرده است.

جهانگیر کوثری درحالی درباره ممنوعیت فعالیت دخترش اطلاع‌رسانی کرده که پیش از این و در جریان اعتراضات در ایران نیز شمار زیادی از هنرمندان ممنوع‌التصویر شدند، تا اندازه‌ای که صدا و سیمای ایران برای پخش و بازپخش بیش از ۲۰ مجموعه تلویزیونی دچار مشکل خواهد شد.

باران کوثری، فاطمه معتمدآریا، کتایون ریاحی، ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی، رخشان بنی‌اعتماد، گلاب آدینه، افسانه بایگان و پانته‌آ بهرام از جمله سینماگرانی بوده‌اند که در جریان اعتراضات سال گذشته ایران بدون حجاب اجباری در اماکن عمومی حاضر شده‌اند یا تصاویر بدون حجاب خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

همچنین در پی پیوستن شمار زیادی از هنرمندان شناخته‌شده ایران به صف حامیان معترضان همان سال، فشارها به شکل تهدید، تبلیغات منفی و مصاحبه و اقدام قضایی علیه آنان افزایش یافت.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل