۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد/ تداوم اعتصاب کارگران صنعت نفت

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه بیست و چهارم تیرماه، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و مخابرات در شهرهای تهران، کرمانشاه، شوش و اهواز و جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در تهران، اصفهان، سوادکوه و اهواز، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین، تعدادی از روستاییان بویراحمد در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل استانداری یاسوج دست به تجمع زدند. از سوی دیگر، کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب در بیست و چهارمین روز از اعتصاب سراسری خود بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه بیست و چهارم تیر ۱۴۰۳، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، دست به تجمع زدند.

کارکنان معترض خواستار “حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰” شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه بیست و چهارم تیر ۱۴۰۳، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل ساختمان‌ های صندوق بازنشستگی تهران، اصفهان و اهواز دست به تجمع زدند.

همچنین، ایلنا خبرگزاری کار ایران نیز از تجمع اعتراضی این بازنشستگان در سوادکوه مازندران خبر داد و اعلام کرد: مهم‌ترین خواسته‌ بازنشستگان صنعت فولاد اصلاح همسان‌ سازی حقوق در راستای اجرای بند یک صورت‌جلسه ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد، اجرای آیین‌نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن در سال جدید و سایر مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد است. همچنین، این بازنشستگان از مدیریت صندوق و مسئولان کانون خواستند به مطالبات آنها در ارتباط با افزایش حقوق مستمری‌ها و برآورده شدن سایر مطالبات صنفی پاسخ دهند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و مخابرات در شهرهای مختلف

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه بیست و چهارم تیر ۱۴۰۳، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان فرمانداری شوش، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و مخابرات در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی در کرمانشاه، تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان این سازمان در اهواز و گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بهبود مستمری‌ها بر اساس خط فقر واقعی، ارائه درمان رایگان و باکیفیت و خدمات رفاهی شایسته از جمله مطالبات این کارگران است.

در این گزارش آمده است؛ بازنشستگان معترض در شوش و کرمانشاه خواستار آزادی شریفه محمدی، فعال کارگری محکوم به اعدام و دیگر معلمان و کارگران زندانی شدند.

 

تجمع اعتراضی روستاییان در یاسوج

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، شماری از روستاییان بویراحمد در مقابل ساختمان استانداری یاسوج تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این روستاییان در اعتراض به کم‌ آبی در این منطقه و وعده‌های عمل نشده مسئولان این استان صورت گرفته است.

تداوم اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب

به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، امروز یکشنبه بیست و چهارم تیر ۱۴۰۳، بیست و چهار هزار کارگر پروژه‌ای شاغل در دستکم ۱۲۳ شرکت نفت و گاز جنوب، همچنان در اعتصاب بسر میبرند.

بر اساس این گزارش، این کارگران اکنون در بیست و چهارمین روز از اعتصابات سراسری خود بسر میبرند.

تاکنون هزاران نیروی پروژه‌ای و پیمانی نفت و … به این کارزار پیوسته‌اند تا هم وضعیت دریافتی خود را اصلاح کنند و هم وضعیت مرخصی‌ها، امنیت شغلی و تبدیل وضعیت خود را با حذف پیمانکاران بهبود ببخشند.

طی این اعتصاب که از اوایل ماه جاری آغاز شده، کارگران خواستار حذف پیمانکاران از عرصه‌های نفت و گاز و نیروگاهی، اجرای طرح ۱۴ روز کار ۱۴ روز مرخصی، و افزایش دستمزدها هستند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل