جبهه ملی ایران – خارج از کشور: پزشکیان ریٔیس جمهوری که از صندوق های تحریم زده بیرون امده است

آمار و گزارش تحلیگران حاکی بر تحریم بیسابقه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران که روز ۸ تیرماه ۱۴۰۳ رخداد، می باشد. گفتمان اینکه انتخاب مسعود پزشکیان نتیجه ارای مردم ایران است نیز بکلی باطل و غیر قابل قبول است. اساساً انتخابات در جمهوری اسلامی مفهومی ندارد و توسط شورای نگهبان رهبری پیش از روز انتخابات، مهندسی و مشخص می گردد. بویژه شخص آیت الله خامنه ای تصمیم می گیرد چه کسی را از صندوق های رأی بیرون بیاورند. انتخاب ورزای دولت و سایر مقامات دولتی هم باید با توافق وی باشد، و اگر وزیری بدون هأیید او انتخاب شود از مجلس شورا اسلامی رأی اعتماد نخواهد گرفت.

از سویٔی پزشکیان قبلا خود را کاندید ریاست جمهوری کرده بود که از طرف شورای نگهبان رد صلاحیت شد. اکنون چه اتفاقی رخ داده و یا مسعود پزشکیان چه خدمات چشمگیری انجام داده که شورای نگهبان با توجه به خدمات وی این بار صلاحیت اورا تایید کند؟ این سئوالی است که مردم ایران از شورای نگهبان رهبری و حاکمیت دارند؟

ولی میتوان گمانه زد که علت توافق علی خامنه ای با ریاست حمهوری مسعود پزشکیان اصلاح طلب، مشکلات عدیده اداره کشور، شکاف بین قطب های مافیایی حاکمیت، بویژه اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم بوده که به بحران کشیده شده. تصمیم خامنه ای با انتخاب ابراهیم رئیسی اصولگرای جنایتکار، در انتخابات سال ۱۴۰۰ با شکست روبرو شد، وضعیت اقتصادی کشور بدتر از هرزمانی و بحالت سقوط آزاد رسید که مقامات حکومتی در رأس آنها خامنه ای بوحشت افتاده و به راه کار انتخاب اصلاح طلبی به ریاست جمهوری تن داده اند. خامنه ای امیدوار است از این طریق بتواند روابط بهتری با جهان غرب برقرار تا شاید بتوانند جلوی سقوط آزاد اقتصاد کشور و بالطبع سقوط نظام سیاسی خود را بگیرد.

از طرفی وضعیت رئیس جمهور آمریکا آقای بایدن برای انتخاب دوباره از طرف حزب دمکرات در معرض خطر است، بطوری که بعضی سناتورها و نمایندگان کنگره خواستار کناره گیری وی از انتخابات هستند. این وضعیت نشان میدهد که با احتمال بالا ترامپ بار دیگر به ریاست جمهوری انتخاب خواهد شد که چشم انداز آن خامنه ای را بسیار نگران کرده است. با آمدن ترامپ مذاکرات اتمی ایران به محاق کشیده خواهد شد و تحریم های موجود که دولت آقای بایدن از بسیاری آنها از جمله صادرات نفت رواداری داشته، متوقف خواهد شد.

لازم است متذکر شویم در انتخابات ریاست جمهوری اخیر مردم ایران بار دگر قدرت مدنی خود را به نمایش گذاردند و با گفتن «نه به انتخابات» به حاکمیت نظام اسلامی پشت پا زده و مترصد است تا با فرصتی دیگر از نظام اسلامی ستمگر خامنه ای عبور کنند. افزون براین جنبش انقلابی «زن-زندگی-آزادی» همچنان پابرجا و ادامه دارد و جوانان ایران  برای عبور از رژیم از آمادگی بهتری برخوردارند.

جبهه ملی ایران – خارج از کشور همانگونه که از جنبش های آزادیخواهانه سال های ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ مردم ایران پشتیبانی کردِ، پشتیبانی خود از مردم برای عبور از رژیم دد منشانه خامنه ای را ادامه خواهد داد.

پاینده ایران

جبهه ملی ایران – خارج از کشور

۱۲ ژویٔیه ۲۰۲۴ برابر با ۲۲ تیر ۱۴۰۳

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل