حکم شلاق برای یک روزنامه‌نگار با شکایت مدیرکل اداره ورزش و جوانان

ایران وایر

دادگاه تجدید نظر استان مرکزی، با تایید حکم صادرشده در دادگاه بدوی برای «صلاح‌الدین خلج اسدی»، این خبرنگار هفته‌نامه «چشم به راه» را به ۴۰ ضربه شلاق محکوم کرد. صدور حکم شلاق، در پی شکایت «مسعود پیرایش»، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی، علیه این روزنامه‌نگار صادر شده است.

صلاح‌الدین خلج اسدی، با انتشار یک ویدئو در کانال تلگرام هفته‌نامه «چشم به راه»، در کنار اعتراض به حکم صادرشده علیه خود گفت، دادگاه او را به اتهام «اهانت به مامور دولت» موضوع ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی به ۴۰ ضربه شلاق محکوم کرده است.

خلج اسدی در بخشی از این ویدئو با تاکید بر اینکه «به هیچ عنوان جرم انتسابی توهین به مامور دولت را قبول ندارم»، گفت: «در تمامی موارد بنده از بازپرس شعبه درخواست کردم که طبق قانون استعلاماتی گرفته شود تا صداقت حرف‌هایم اثبات گردد؛ ولی این حجم از اتهام‌زنی به یک خبرنگار آن‌هم در مواردی که خود ایشان می‌دانسته درست است، همچون بازی سنگ مفت گنجشک مفت بوده که می‌خواسته یک خبرنگار را از انجام وظایفش باز دارد و یک منتقد را ساکت کند.»

صدور این حکم برای یک روزنامه‌نگار در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیرانسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل