عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت محمد نجفی در زندان اوین

محمد نجفی، وکیل زندانی در ایران
محمد نجفی، وکیل زندانی در ایران

خبرگزاری هرانا – محمد نجفی، وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین، علیرغم حال نامساعد جسمی از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد نجفی، وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای نجفی از بیماری های قلبی، فشار خون بالا و دیابت رنج میبرد. او همچنین به مدت چهار ماه است که از ناحیه مچ پا، درد شدیدی را متحمل میشود. این زندانی علیرغم نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی تخصصی، کماکان به دستور مسئولان مربوطه از اعزام به بیمارستان خارج از زندان محروم مانده است. تداوم وخامت حال آقای نجفی و عدم رسیدگی مناسب به وضعیت وی، نگرانی هایی را برای خانواده و نزدیکان این وکیل دادگستری در پی داشته است.”

محمد نجفی در سال ۹۸ در خصوص پرونده پیشین خود از زندان آزاد شد اما چهار روز بعد مجددا در خصوص دیگر محکومیت خود بازداشت و به زندان اراک منتقل شد. او در اردیبهشت ماه سال گذشته، از زندان اراک به زندان اوین انتقال یافت.

تاکنون پرونده های متعددی علیه این وکیل دادگستری تشکیل شده است. وی اکنون در حال تحمل دوران محکومیت خود در اندرزگاه ۴ زندان اوین است.

بیشترین میزان حکم صادر شده علیه این وکیل دادگستری زندانی، در خصوص اتهام «کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با رسانه‌های خارجی» است. وی در خصوص این اتهام به ده سال حبس محکوم شد که این محکومیت با اعمال تخفیف مجازات به چهار سال و شش ماه حبس تغییر یافت.

آقای نجفی در چند پرونده جداگانه با چهارده اتهام به بیش از بیست و یک سال حبس محکوم شده است که تاکنون تجمیع احکام برای محکومیت های وی صورت نگرفته است.

دستکم پنج پرونده در طول دوران محکومیت علیه آقای نجفی تشکیل شده است. “انتشار فایل های صوتی از زندان اراک” از مصادیق اتهامی یکی از این پرونده ها عنوان شده است. یکی دیگر از این پرونده ها که منجر به صدور حکم چهار ماه حبس برای این وکیل دادگستری شده است، با شکایت رییس زندان اراک علیه وی گشوده شد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل