صدور حکم ۱۶۰ سال حبس و شلاق برای ۳۴ فعال اقلیت‌های مذهبی و دینی در شش ماه گذشته

صدای آمریکا

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو اعلام کرد طی شش ماه نخست سال ۲۰۲۴، دست‌کم ۳۴ فعال اقلیت‌های مذهبی و دینی، از جمله ۱۷ زن، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی جمعاً به ۱۶۰ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

به گزارش هه‌نگاو طی این مدت، دستکم ۲۳ فعال پیرو آیین بهائی جمعا به تحمل ۱۱۰ سال و ۲ ماه حبس، ۸ نوکیش مسیحی به ۴۹ سال و ۹ ماه حبس و ۲ فعال پیرو آیین یارسان به ۲ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق و یک فعال اهل سنت نیز به ۷ سال حبس محکوم شده‌اند.

کمیسیون آمریکا در امور آزادی‌های مذهبی بین‌المللی بیستم تیرماه ضمن ابراز نگرانی از تشدید فشار بر اقلیت‌های مذهبی در ایران اعلام کرد که حدود ۲۰۰ ایرانی به دلایل مذهبی یا اعتقادی در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برند.

اتحادیه اروپا، همراه با بیش از ۵۰ نماینده مجلس و سناتور از کشورهای اروپایی نیز ۱۴ تیر ، از جمهوری اسلامی خواست آزار و اذیت بهائیان را متوقف کند.

بیانیه اتحادیه اروپا در پاسخ به یک سؤال پارلمانی در پارلمان اروپا صادر شد و تصریح می‌کند: «اتحادیه اروپا قاطعانه از مقامات ایرانی می‌خواهد نسبت به برخورداری کامل همه ایرانیان» از جمله اقلیت‌هایی مانند بهائیان از حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین اطمینان حاصل کنند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل