دادگاه رسیدگی به اتهام وفا احمدپور، خواننده زندانی، برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «وفا احمدپور»، خواننده زندانی معروف به «وفادار»، امروز چهارشنبه بیست و هفتم تیرماه، در دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد.

ایران وایر

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «وفا احمدپور»، خواننده زندانی معروف به «وفادار»، امروز چهارشنبه بیست و هفتم تیرماه، در دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد.

بنا بر گزارش منابع حقوق بشری ایران، در جریان این جلسه دادگاه، آقای احمدپور از بابت اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی از طریق همراهی با معاندین نظام» به دفاع از خود پرداخته است.

وفا احمدپور همراه با دوست و همکارش «دانیال مقدم»، در۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پس از انتشار موزیک‌ ویدئویی با نام «آماده‌باش» که در آن به موضوعاتی از جمله سرکوب، دستگیری‌های خوشنت آمیز شهروندان توسط گشت ارشاد و بحران اقتصادی در ایران پرداخته شده بود، بازداشت شدند. آنها ابتدا به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ و بعدتر به زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.

وفا احمدپور پیشتر نیز در تاریخ پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد.

«دانیال مقدم» هنرمند و خواننده موسیقی اعتراضی که همراه با «وفا احمدپور» دستگیر شده است نیز پیش از این با انتشار چند آهنگ اعتراضی  با اتهام «دعوت به فساد و فحشا» از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی روبرو شده بود. او با انتشار آهنگی با عنوان «رئیس» با اجرای «غلام کویتی‌پور»، ‌نوحه‌خوان مشهور دوران جنگ ایران و عراق، و اثری مشترک با «سحر زکریا» و «صبا کمالی»، بازیگران سینما به مناسبت روز جهانی «منع خشونت علیه زنان» از سوی سوی نهادهای امنیتی تحت فشار قرار گرفته بود.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل