رئیس کمیسیون اروپا: «حمام خون در غزه باید فوراً متوقف شود»

ار اف ای – اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه ۱۸ ژوئیه با تاکید بر اینکه «تعداد زیادی کودک، زن و غیرنظامی در پی پاسخ اسرائیل به تروریسم وحشیانه حماس جان خود را از دست داده‌اند»، اعلام کرد که «حمام خون در غزه باید فوراً متوقف شود».

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در جلسه علنی پارلمان اروپا در استراسبورگ، فرانسه، ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۴.
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در جلسه علنی پارلمان اروپا در استراسبورگ، فرانسه، ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۴. © AP – Jean-Francois Badias

درحالی که اسرائیل حملات مرگبار خود به نوار غزه را تشدید کرده است، خانم فون در لاین در پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه گفت: «مردم غزه دیگر نمی‌توانند این را تحمل کنند، و بشریت دیگر نمی‌تواند این را تحمل کند، ما به یک آتش‌بس فوری و پایدار نیاز داریم.» او همچنین افزود که گروگان‌های اسرائیلی باید آزاد شوند.

اورسولا فون در لاین امروز پنجشنبه با ارائه یک نقشه راه، تلاش کرد تا نمایندگان پارلمان اروپا را متقاعد کند که دومین بار ماموریت او به عنوان رئیس کمیسیون اروپا را تایید کنند.

این سیاستمدار آلمانی در جریان سخنرانی یک ساعته خود تلاش کرد به انتظارات بعضا متناقض گروه‌های مختلف سیاسی پارلمان اروپا پاسخ دهد.

فون در لاین در دوره جدید می‌خواهد ضامن ثبات اروپا در بستر تنش‌های جهانی از اختلافات تجاری با پکن گرفته تا احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید و جنگ در اوکراین و خاورمیانه باشد.

او در سخنرانی خود همچنین ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان را که ریاست دوره‌ای شورای اروپا را بر عهده دارد، متهم کرد که در سفر اخیر خود به مسکو برای «ماموریت به اصطلاح صلح»، وارد بازی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شده است.

پس از چراغ سبز بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا در پایان ماه ژوئن، خانم فون در لاین ۶۵ ساله اکنون باید موافقت حداقل ۳۶۱ نماینده از ۷۱۹ نماینده پارلمان اروپا را برای آغاز یک دوره پنج ساله دیگر در رأس کمیسیون اتحادیه اروپا به دست آورد.

در صورت شکست، کشورهای عضو باید ظرف یک ماه یک نامزد جدیدی را پیشنهاد کنند. این در شرایطی است که در فقدان گزینه جایگزین، ممکن است بحران سیاسی در سطح اتحادیه به وجود آید.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل