اجاره اتاق در مرکز تهران از ۱۰ میلیون تومان عبور کرد؛ پانسیون‌ها دست نیافتنی شدند

مسکن در ایران

مسکن در ایران

در پی تداوم افزایش اجاره‌بها و بحران مسکن در ایران، رسانه‌های جمهوری اسلامی از اجاره ماهانه یک تخت در مناطق مرکزی تهران، به قیمت ۶/۵ تا ۱۰/۶ میلیون تومان خبر دادند.

وب‌سایت «اکو ایران» اعلام کرده است حداقل اجاره ماهانه برای یک تخت در مرکز تهران دست‌کم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

این وب‌سایت تاکید کرده که اغلب تقاضای این خوابگاه و پانسیون‌ها از سوی افراد کارمند و کارگر است و اگر مبنای حقوق دریافتی، حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۳ باشد، حداقل هزینه یک ماه اجاره اتاق یک نفره در مرکز پایتخت، برای افراد مجرد بدون سابقه کار، نزدیک به ۶۹ درصد از حقوق ماهانه و حداکثر هزینه اجاره معادل ۱۱۲ از حقوق ماهانه آن‌ها است.

روز گذشته رسانه‌های ایران همچنین از وضعیت آشفته بازار مسکن خبر داده و اعلام کرده‌اند که با جمع ۵۰۰ سال حقوق و دستمزد کنونی نیز نمی‌توان یک واحد آپارتمان ۷۵ متری خریداری کرد.

روزنامه اطلاعات پنجشنبه ۲۸ تیرماه در گزارشی به موضوع اجاره بها پرداخته و نوشته بود بیش از ۷ میلیون خانوار مستاجر در سراسر کشور طی سال‌های اخیر بطور متناوب رشد سنگین اجاره بهای مسکن را تجربه کرده‌اند.

مسکن در یک دهه گذشته در مسیر تبدیل شدن به یک ابر بحران برای خانوارها قرار گرفته است. وعده‌ دولت‌ها مبنی بر حل معضل مسکن نیز راه به جایی نبرده است. ابراهیم رئیسی نیز در دوران رقابت‌های انتخاباتی و پس از راهیابی به پاستور، وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال را داده بود که با گذشت بیش از ۳ سال از عمر دولت او و کشته شدن خودش، هنوز اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده و نگرانی‌ها از تداوم روند فعلی در دولت مسعود پزشکیان نیز ادامه دارد.

صدای آمریکا 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل