کشف فساد در توزیع ۲ میلیون کیسه آرد خارج از شبکه دولتی، سود ۱۲۰۰ میلیارد تومانی از معیشت مردم

توزیع آرد

توزیع آرد

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان از برگزاری دادگاه «فساد اقتصادی» در حوزه معیشت مردم با توزیع ۲ میلیون کیسه آرد در خارج از شبکه دولتی خبر داد.

حیدر آسیابی اعلام کرده است که این پرونده ۱۵ متهم دارد و این افراد از طریق «تبانی» با بعضی از صاحبان کارخانه‌های آرد و تعدادی از «نانوایان متخلف»، آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای را در بازار آزاد می‌فروختند.

به گفته رئیس‌کل دادگستری گلستان این پرونده در دادگاه «ویژه رسیدگی به جرایم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور» در جریان است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت هر کیسه ۴۰ کیلویی آرد یارانه‌ای بر اساس کیفیت آرد به نرخ ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شده و آرد صنعتی نیز ۶۵۰ هزار تومان است که تفاوت ۱۸ برابری قیمت دارد.

برهمین اساس در صورت لحاظ کردن سود ۶۰۰ هزار تومانی برای هر کیسه آرد، در این پرونده در مجموع هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از یارانه نان و معیشت مردم فساد صورت گرفته است.

فساد اقتصادی و اختلاس در ایران به بالاترین میزان تاریخی خود رسیده است و در بسیاری از پرونده‌ها پس از رسانه‌ای شدن آنها دیگر خبری از نتیجه رسیدگی منتشر نمی‌شود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که فساد ساختار جمهوری اسلامی سیستماتیک شده است و از سوی «حلقه‌های اول قدرت» حمایت و راهبری می‌شود.

برهمین اساس فساد مالی در ایران و سکوت رسانه‌های حکومتی در قبال آن در سال‌های گذشته ادامه یافته است. پیش از این، رهبر جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۰ درباره پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در بانک‌های ایران تأکید کرده بود که رسانه‌ها «نباید این قضیه را کش دهند.» علی خامنه‌ای ادعا کرده بود که «عده‌ای می‌خواهند از این حوادث برای زدن توی سر مسئولان سوءاستفاده کنند.»

صدای آمریکا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل