چهار زندانی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند/ رهایی یک زندانی از اعدام در دیواندره

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز شنبه سی ام تیرماه، حکم چهار زندانی از جمله یک زن که پیشتر در پرونده های جداگانه از بابت اتهامات قتل و تجاوز به اعدام محکوم شده بودند، در زندان عادل آباد شیراز به اجرا در آمد. از سوی دیگر یک زندانی در دیواندره که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. همچنین ۸ زندانی در استان فارس از ابتدای سال از مجازات اعدام رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه روز شنبه سی ام تیر ۱۴۰۳، چهار زندانی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند.

هویت این زندانیان، منصور توکلی و حامد شکسته، هر دو چهل ساله، محسن استواری و هویت زنی که به همراه این سه زندانی اعدام شده، (نام کوچک نامشخص) محمودی‌ نیا گزارش شده است.

در این گزارش آمده است: آقایان توکلی و شکسته از حدود سه سال پیش از بابت اتهام قتل عمد بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند. آقای استواری نیز از بابت اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، خانم محمودی نیا نیز از بابت اتهام قتل همسر خود، که به اجبار به عقد وی در آمده بود، به اعدام محکوم شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این چهار زندانی توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

رهایی یک زندانی از اعدام در دیواندره

به گزارش مهر، رییس دادگستری دیواندره از رهایی یک زندانی از اعدام در این شهر خبر داد.

میلاد فدایی گفت: یک زندانی پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود. نهایتا اولیا دم مقتول از اهالی دیواندره نسبت به زندانی اعلام گذشت کردند.

رهایی هشت زندانی از اعدام در استان فارس

به گزارش مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس از نجات ۸ محکوم به اعدام خبر داد.

کاظم موسوی گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و با همکاری اولیای دم، از ابتدای سال جاری رضایت ۸ شاکی پرونده‌های اعدام در استان اخذ و متهمان بخشیده شدند.

وی افزود: در یکی از این پرونده‌ها، شاکی پرونده که از اختلافات خانوادگی رنج می‌برد، پس از ۱۶ سال زندانی را بخشید.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل