اعدام دانیال کاظمی‌نژاد در کرمانشاه به اتهام قتل یک «بسیجی»

ایران وایر

حکم اعدام «دانیال کاظمی‌نژاد»، به‌اتهام «قتل عمد» یک «بسیجی»، بامداد روز یکشنبه۳۱تیر، بدون اطلاع قبلی و حق ملاقات آخر با خانواده‌‌ در زندان «دیزل آباد» کرمانشاه به اجرا درآمد.

به گزارش رسانه حقوق‌بشری «هه‌نگاو»، این زندانی کُرد پیش‌از این به‌اتهام قتل یک عضو سپاه پاسداران به نام «سجاد امیری» در تاریخ ۱۷تیر۱۴۰۲ در مرز قطور استان آذربایجان‌ غربی بازداشت و پس از مدتی در دادگاه انقلاب کرمانشاه به اعدام محکوم شده بود.

رسانه‌های نزدیک به سپاه، ۲۱خرداد۱۴۰۱ اعلام کردند سجاد امیری، عضو کشته شده سپاه پاسداران که پیش‌از این به سوریه نیز رفته بود، در یک ماموریت امنیتی در کرمانشاه کشته شده است. نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی از او به‌عنوان «شهید مدافع امنیت» نام بردند.

براساس این گزارش با فشار نهادهای امنیتی، مراسم خاکسپاری دانیال کاظمی‌نژاد عصر روز یکشنبه ۳۱تیر۱۴۰۳ در روستای زادگاهش برگزار شد.

رسانه‌ حقوق‌بشری هه‌نگاو پیش‌از این اعلام کرده بود نیروهای سپاه سال گذشته به روستای «لُر» شاباد که دانیال کاظمی‌نژاد زندانی اعدام شده اهل آنجا بود هجوم بردند و پس از درگیری مسحانه‌، نزدیک به ۱۶۰ تن از اهالی این روستا را احضار و بازداشت کردند.

 سازمان حقوق بشری هانا گزارش کرد که در روز یکشنبه ۳۱ تیرماه همچنین حکم اعدام «خلیل جمالی» زندانی اهل «سرپل ذهاب»  بە اتهام «قتل عمد» به اجرا درآمده است و بر این اساس اجرای دو حکم اعدام در یک روز در زندان «دیزل آباد» کرمانشاه به ثبت رسیده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل