سعید راد، بازیگر سرشناس در ۷۹ سالگی در گذشت

سعید راد

صدای آمریکا

سعید راد، بازیگر سرشناس درگذشت. رسانه‌ها در ایران با اعلام این خبر از درگذشت او «پس از تحمل یک دوره بیماری» خبر دادند. روز گذشته نیز یکی از اعضای خانواده او از وخامت حال این بازیگر سینما خبر داده بود.

نگاه راد، دختر سعید راد روز گذشته گفته بود: «پدرم از شهریورماه سال گذشته دچار مصدومیت شد و پس از دو بار عمل جراحی و فیزیوتراپی، همچنان نمی‌توانست راه برود. ایشان ۱۰ ماه است که در بستر بیماری است و هم‌اکنون تحت نظر پزشک در یکی از کلینیک‌های تهران، در حال درمان است اما روند درمان به خوبی پیش نمی‌رود و حال ایشان بهبود پیدا نکرده است.»

نگاه راد با اشاره به مشکلات جسمانی که برای پدرش در یک سال اخیر به وجود آمده بود گفت: «سعید راد در منزل زمین خورد و دچار مصدومیت شد. پدرم پس از مراجعه به بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت و سپس از بیمارستان مرخص شد. او در منزل استراحت می‌کرد و بعد از یک ماه توانست با واکر راه برود.»

دختر سعید راد درباره روند بهبودی سعید راد توضیح داده بود: «مشکل گذشته به دلیل اینکه پروتز مورد استفاده به خوبی در کمر او قرار نگرفته بود، دوباره آشکار شد و بعد از مراجعه به بیمارستان بار دیگر عمل جراحی انجام شد. پس از عمل به مدت ۸ هفته فیزیوتراپی مداوم انجام می‌شد اما متاسفانه علیرغم فیزوتراپی‌ها دیگر توانایی راه رفتن پیدا نکرد.»

او با اشاره به اینکه پدرش هم اکنون ۷۹ سال سن دارد، در ادامه گفته بود: «به مرور از اواخر سال گذشته مشکلات دیگری همچون عفونت ریه و مثانه نیز به مشکلات راه رفتن پدرم اضافه شد و علیرغم مخالفت من و خانواده، با رضایت خودشان مورد عمل جراحی قرار گرفتند اما متاسفانه عمل موفقیت‌آمیز نبود.»

سعید راد

سعید راد بازیگر مشهور سینما و تلویزیون متولد ۴ آبان‌ماه سال ۱۳۲۶ اهل تهران بود. نام واقعی‌اش «احمد سعید حقیق‌پرست راد» و در محله هشت گنبد حسن آباد تهران به دنیا آمده است. اصالتا اهل جونقان استان چهارمحال بختیاری بود، پدرش افسر نیرو هوایی و مادرش خانه‌دار بودند. به نوشته رسانه‌ها پدرش از اعضای حزب توده و سیاسی بود که قبل از انقلاب ترور شد. از ۲۴ سالگی جلوی دوربین رفت و دو بار ازدواج کرد.

سعید راد از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ در حدود ۳۵ فیلم فیلم سینمایی بازی کرد. در سال ۱۳۶۰ بعد از انقلاب در ۳۷ سالگی با فیلم «مرز» به کارگردانی جمشید حیدری کنار «داوود رشیدی» و «آهو خردمند» به عرصه بازیگری بازگشت.

سعید راد در سال ۱۳۶۳ ممنوع الکار شد، اما مدتی بعد او ایران را ترک کرد و مدتی در هند، کانادا و امریکا زندگی کرد.

در نهایت در سال ۱۳۷۸ وقتی ۵۵ ساله بود به ایران بازگشت و در سال ۱۳۸۲ در فیلم سینمایی «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش ایفای نقش کرد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل