حمیدرضا سهل آبادی در زندان اوین اقدام به خودکشی کرد

خبرگزاری هرانا – روز شنبه سی ام تیرماه، حمیدرضا سهل آبادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از طریق بلعیدن قرص اقدام به خودکشی کرد. این زندانی پس از این اقدام به بیمارستان لقمان منتقل شده و کماکان در بخش مراقبتهای ویژه بستری و ممنوع الملاقات است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمیدرضا سهل آبادی، زندانی سیاسی در زندان اوین دست به خودکشی زد.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “حمیدرضا در اعتراض به احضار مجدد وی در تاریخ ششم مردادماه، به شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران، از طریق بلعیدن قرص دست به خودکشی زد. او ساعت پنج صبح روز شنبه سی ام تیرماه، پس از این اقدام به بیمارستان لقمان منتقل شده است. هم اکنون وی در بخش مراقبتهای ویژه بستری است. همچنین مسئولان مربوطه از ملاقات خانواده اش با وی ممانعت به عمل می آوردند. امری که منجر به افزایش نگرانی خانواده و بستگان وی در خصوص وضعیت جسمانی او شده است.”

این زندانی سیاسی در تاریخ دوازدهم تیر۱۴۰۲، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در منزل شخصی خود بازداشت و به بند چهار زندان اوین منتقل شد.

آقای سهل آبادی، مردادماه سال گذشته، توسط شعبه ۱۲۰۵ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی شهید کچویی تهران، از بابت اتهام تخریب اموال عمومی به دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شد. این حکم نهایتا اواخر آذرماه همان سال، در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حمیدرضا سهل آبادی از بابت بخش دیگری از پرونده خود به همراه هفت متهم دیگر، در تاریخ دهم تیرماه، در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، اخلال در نظم، امنیت و آسایش عمومی، تبلیغ علیه نظام، تخریب اموال عمومی، بغی و عضویت در گروه باغی برگزار شده بود.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفته بود: “آقای سهل آبادی پیش از نیز در سال ۸۸ سابقه بازداشت و محکومیت دارد.”

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل