سوری بابایی و رضا بهروزی، زوج فعال مدنی، دوباره به زندان محکوم شدند

  صدای آمریکا

یک منبع مطلع به صدای آمریکا خبر داد که سوری بابایی چگینی و همسرش رضا بهروزی به ترتیب به ۹ ماه و یک سال حبس محکوم شدند. همچنین گزارش‌ها حاکی از صدور حکم دو سال حبس برای دینا قالیباف، فعال دانشجویی، و محاکمه مجدد وفا احمدپور، هنرمند زندانی در عادل‌آباد شیراز، است.

منبع آگاه نزدیک به سوری بابایی چگینی، زندانی سیاسی و فعال حقوق زنان در قزوین، روز پنج‌شنبه چهارم مرداد به صدای آمریکا گفت که مقامات قضایی استان هم‌زمان با باز کردن پابند الکترونیکی از پای او در پی پایان دوره محکومیت، ۹ ماه حبس تعلیقی دیگر را به او ابلاغ کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، وقتی خانم بابایی چگینی برای باز کردن پابند الکترونیک به مرجع قضایی مراجعه کرده بود، مقامات به او اعلام کرده‌اند که «پرونده‌هایش به طور کامل بسته نشده» و «هفت ماه دیگر حبس» باقی مانده که «با تجمیع حکم، دو ماه نیز به آن افزوده شده» و «مسئولان در آن جا با تعجب به او گفته‌اند که نمی‌دانند چرا با تجمیع پرونده‌ها، دو ماه دیگر به حبست اضافه کرده‌اند.»

به گفته این منبع مطلع همچنین همسر او محمدرضا مراد بهروزی، فعال مدنی و زندانی سیاسی پیشین که به نام رضا بهروزی نیز شناخته می‌شود، برای انتشار یک فایل صوتی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بر اساس اظهارات این منبع، مقامات قضایی هنوز آقای مرادبهروزی را برای اجرای حکم فرا نخوانده‌اند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل