دیدار (جدی و بدون لبخند) هریس با نتانیاهو

harris.jpg– بنیامین نتانیاهو روز جمعه به فلوریدا می‌رود تا با دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دیدار کند.

– پیش از دیدار روز پنجشنبه هریس و نتانیاهو، آقای ترامپ در یک گردهمایی در کارولینای شمالی گفت که معاون رئیس‌جمهور «کاملاً ضد مردم یهود» است

– هریس در دیدار با نتانیاهو در واشنگتن خواستار پایان جنگ در غزه شد

یورونیوز – کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنجشنبه ۲۵ ژوئیه (۴ مرداد) گفت در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل از وی خواسته است به زودی با حماس به توافق آتش‌بس دست یابد تا ده‌ها گروگان در دست این گروه در غزه بتوانند به خانه‌هایشان بازگردند.

خانم هریس گفت که گفتگویی «صحیح و سازنده» با آقای نتانیاهو داشته که در آن حق اسرائیل برای دفاع از خود را تایید کرده، اما همزمان نیز نگرانی عمیقش را در مورد تلفات بالای غزه در طول ۹ ماه جنگ و وضعیت «وخیم» انسانی ابراز داشته است.

کامالا هریس که به نظر می‌رسد نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری در آمریکا باشد، در این دیدار پیام قبلی جو بایدن را تکرار کرد و گفت زمان آن رسیده است که پایانی برای جنگ در غزه پیدا کنیم، جایی که بیش از ۳۹ هزار فلسطینی در آن کشته شده‌اند.

وی بلافاصله پس از دیدار با نخست‌وزیر اسرائیل به خبرنگاران گفت: «تحرک امیدوارکننده‌ای در مذاکرات برای حصول توافق صورت گرفته است. همانطور که به آقای نتانیاهو گفتم، زمان انجام این توافق فرا رسیده است.»

هریس پس از این جلسه ملاقات گفت که جنگ اسرائیل در غزه «پیچیده‌تر از صرفا حمایت از یک طرف یا طرف دیگر» است.

دو مقام ارشد همچنین در مورد بهبود جریان کمک‌رسانی به غزه و همچنین تهدید مداوم گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران از جمله حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها گفتگو کردند.

خانم هریس در حالی که خشونت حماس را محکوم می‌کرد، گفت: «آنچه در غزه در ۹ ماه گذشته رخ داده ویرانگر است. تصاویر کودکان مرده و افراد مستاصل و گرسنه که برای امنیت فرار می‌کنند و گاهی اوقات برای بار دوم، سوم یا چهارم آواره می‌شوند. ما نمی‌توانیم در مواجهه با این فجایع نگاه خود را برگردانیم. ما نمی‌توانیم به خود اجازه دهیم که در برابر این رنج بی‌تفاوت شویم.»

در جریان دیدار نخست‌وزیر اسرائیل از واشنگتن، هزاران نفر در خیابان‌های این شهر در اعتراض به جنگ اسرائیل در غزه دست به تظاهرات زدند.

معترضان روز پنجشنبه در نزدیکی کاخ سفید تجمع کردند و شعار «نتانیاهو را دستگیر کنید» سر دادند. همزمان شماری از تظاهرکنندگان اقدام به شعارنویسی به نفع حماس کرده و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

خانم هریس در بیانیه‌ای گفت: «شعارنویسی‌ها و لفاظی‌ها در حمابت از حماس نفرت‌انگیز است و ما نباید آن را در کشور خود تحمل کنیم. من آتش زدن پرچم آمریکا را محکوم می‌کنم.»

نخست‌وزیر اسرائیل در روز پنج‌شنبه همچنین به طور جداگانه با جو بایدن دیدار کرد. رئیس‌جمهور آمریکا از اسرائیل و حماس خواسته است تا بر سر یک طرح سه‌مرحله‌ای با حمایت ایالات متحده برای بازگرداندن گروگان‌های باقی‌مانده به خانه و برقراری آتش‌بس طولانی‌تر به توافق برسند.

ناظران می‌گویند به نظر می‌رسد که ایالات متحده در حال افزایش فشار بر دولت اسرائیل برای پذیرفتن این توافق است.

از: گویا 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل