انجمن صنفی فرهنگیان‌ خراسان شمالی خواهان پایان دادن به تمام پرونده‌های قضایی کنشگران صنفی فرهنگی به‌ویژه رسول بداقی شد

اخبار روز

در اطلاعیه ای که انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی منتشر کرده آمده است:

در سرزمینی که حاکمانش، معلمان را زندانی کنند بی‌شک آگاهی و دانش قربانی تحجر و فساد است!

رسول بداقی آموزگاری است که همه عمر خویش را تا بدین نقطه، در مسیر حق جویی و مطالبه گری طی کرده است.
اگر چه او را از کلاس درس و حق و حقوقش محروم کردند اما او هرگز معلمی را رها نکرد. چه در زندان و چه بیرون بند همیشه کاستی‌های روا داشته شده بر معلمان و دانش آموزان را فریاد زده است.

برای کشور ایران که در فرهنگ و باور مردمانش، پاسداشت استاد و معلم هم ردیف احترام به والدین است و بوسه بر دستان معلم را چون بوسه بر دستان پدر و مادر جایز می‌داند، ننگ است که معلمانی چون رسول بداقی را به بهانه‌های واهی دربند نگهداشت.

دیر یا زود این بندها بگسلد اما حکایت ستمی که بر کنشگران صنفی، مدنی، اجتماعی و…  روا داشته شده، تا همیشه‌ی تاریخ چون لکه‌ای تاریک بر پیشانی این دوران و حاکمان آن خواهد ماند.

قهر و بند و توبیخ و اخراج و جریمه و انفصال و تهدیدهای گوناگون، پاسخ حق طلبی معلمان دلسوز نیست!

اگر بر شرافت، وجدان و بی‌طرف به قضاوت بنشینید، شرم نگاشتن احکامی اینچنین شما را آب می‌کند. به‌جای سرکوب مطالبه گران به تنگ آمده از تبعیض و بی‌عدالتی، عزمتان را در راه مبارزه با فساد و دزدی و سوءاستفاده گران از جایگاه و رانت بگیران نالایق و خیانت‌هایی که آبروی کشورمان را به باد داده است، بگذارید.

انجمن‌ صنفی فرهنگیان خراسان‌ شمالی ضمن درخواست آزادی رسول بداقی، معلم زندانی خواهان متوقف کردن تمامی برخوردهای قهرآمیز با کنشگران صنفی فرهنگی می‌باشد.

امید که کاربه‌دستان جامعه به این درک رسیده باشند که حذف اندیشه‌های گوناگون فرصت سوزی است و تهدید و بند و سرکوب منتقدان دلسوز و معترضان برحق، حاصلش کینه توزی‌ست.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل