با تشدید تنش‌های منطقه‌ای، یک پایگاه گروههای وابسته به جمهوری اسلامی در عراق هدف قرار گرفت

با افزایش تنش‌های منطقه‌ای در پی حمله هوایی اسرائیل به بیروت، پایتخت لبنان، که به گفته تل‌آویو منجر به کشته شدن بلندپایه‌ترین فرمانده حزب‌الله شد، ایالات متحده روز سه شنبه در عملیاتی که مقامات این کشور آن را دفاع از خود توصیف کرده‌اند، مواضع گروههای وابسته به جمهوری اسلامی در عراق را هدف قرار داد.

خودرویی که در یکی از حملات ماه فوریه آمریکا در شرق بغداد هدف پهپادهای آمریکایی قرار گرفت. عراق / 7 فوریه 2024
خودرویی که در یکی از حملات ماه فوریه آمریکا در شرق بغداد هدف پهپادهای آمریکایی قرار گرفت. عراق / ۷ فوریه ۲۰۲۴ AP – Hadi Mizban
 

پلیس عراق روز سه شنبه ۳۰ ژوییه اعلام کرد که یک حمله هوایی به پایگاهی در جنوب بغداد که از سوی نیروهای حشد الشعبی مورد استفاده قرار می‌گرفت، چهار عضو این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی را کشته و چهار تن دیگر را مجروح کرده است.

حشد الشعبی در بیانیه‌ای که در تایید این واقعه منتشر کرد به عامل حمله اشاره‌ای نکرده است اما مقامات آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که ایالات متحده یک حمله هوایی به شهرستان مسیب واقع در جنوب بغداد ترتیب داده است. بر این اساس، حمله دیروز آمریکا شبه نظامیانی را هدف قرار داده است که به عقیده مقامات این کشور به دنبال شلیک پهپاد از این منطقه بوده‌اند و تهدیدی برای ایالات متحده و نیروهای ائتلاف به حساب می‌آیند.

ارتش عراق این اقدام را محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد که چنین حملاتی نقض جدی مأموریت ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده در عراق بوده و این ائتلاف با هدف قرار دادن “اماکن امنیتی” در جنوب بغداد، مرتکب یک “جنایت شنیع” شده است. 

اقدام روز سه شنبه، اولین حمله آمریکا در عراق از ماه فوریه به این سو است. حملات ارتش ایالات متحده در ماه فوریه سال جاری بیش از ٨‬۵ هدف مرتبط با سپاه پاسداران و شبه نظامیان همسو با جمهوری اسلامی را در عراق و سوریه هدف قرار داده بود.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل