جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام افسانه بایگان برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه دهم مردادماه، جلسه رسیدگی به اتهام افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون در شعبه ۱۰۹۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام افسانه بایگان برگزار شد.

در جریان این جلسه که صبح امروز در شعبه ۱۰۹۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد با حضور علی شریف‌زاده، وکیل مدافع خانم بایگان برگزار شد، وی در خصوص اتهام “حضور زنان در معابر و انظارعمومی بدون حجاب شرعی” به دفاع از خود پرداخت.

به گفته وکیل مدافع وی، مصداق اتهام مطروحه، انتشار عکس هایی در فضای اینستاگرام توسط خانم بایگان عنوان شده است.

چندی پیش مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ از تشکیل پرونده قضائی دیگری برای افسانه بایگان به دلیل آنچه “کشف حجاب در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی” عنوان کرد، خبر داده بود.

در تیر ماه سال گذشته این بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با پرونده ای دیگر به دلیل عدم رعایت “حجاب اجباری” توسط دادگاه کیفری دو تهران به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد. وی همچنین از بابت مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و استفاده از فضای مجازی، خلاصه نویسی یک کتاب و مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی و ارائه گواهی سلامت محکوم شد.

اواخر تیرماه ۱۴۰۲، المیرا نوری زینال، دیگر وکیل مدافع خانم بایگان از اجرای حکم غیرقطعی موکل خود مبنی بر قطع شدن سیم‌کارت و احضار وی به پلیس امنیت عمومی خبر داد.

افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون پیشتر از احضار خود به دادگاه به دلیل “در معرض قرار دادن شی‌ای که بر خلاف عفت و اخلاق عمومی”، خبر داده بود.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل