پس از نقض حکم اعدام؛ زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات توماج صالحی تعیین شد

خبرگزاری هرانا – پرونده توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی که در زندان دستگرد اصفهان محبوس است، پس از نقض حکم اعدام وی توسط دیوان‌عالی کشور، به دادگاه انقلاب اصفهان ارجاع داده شده است. جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده روز یکشنبه بیست و یکم مردادماه در شعبه پنجم این دادگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات توماج صالحی تعیین شد.

مصطفی نیلی، وکیل مدافع آقای صالحی، اعلام کرد که شعبه ۵ دادگاه انقلاب اصفهان روز یکشنبه ۲۱ مرداد را برای رسیدگی به پرونده مربوط به اعتراضات ۱۴۰۱ آقای توماج صالحی تعیین کرده است. این پرونده پس از نقض حکم اعدام صادره توسط دیوان‌عالی کشور، به شعبه ۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

توماج صالحی، اوایل اردیبهشت ماه امسال، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان به اعدام محکوم شد، اما این حکم پس از فرجام خواهی در اوایل تیرماه در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نقض شد.

در تاریخ سی‌ام فروردین ماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه آقای صالحی با حضور وکلای مدافع او از جمله امیر رئیسیان، در شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان برگزار شد. در این جلسه دو اتهام جدید به پرونده وی اضافه شد و وکلا دفاعیات خود را ارائه دادند.

صالحی در تیرماه سال گذشته توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به شش سال و سه ماه حبس، ممنوعیت خروج از کشور، محرومیت از تهیه آثار موسیقی و خوانندگی، و دو سال حضور در دوره‌های مدیریت رفتار و مهارت دانش محکوم شده بود. با نقض این حکم در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور، وی در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۲ با وثیقه آزاد شد.

اواخر سال گذشته، شعبه ۱۱۷ دادگاه کیفری دو اصفهان، او را از اتهامات نشر اکاذیب و تشویق به خشونت تبرئه کرد. اما در دی ماه، در بخش دیگری از پرونده، توسط دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، دو سال ابطال گذرنامه و شرکت در دوره‌های مدیریت رفتار محکوم شد. این حکم در اواخر بهمن ماه توسط دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان تایید شد.

توماج صالحی در تاریخ ۹ آذر ۱۴۰۲ در بابل بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد. مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، اعلام کرد که صالحی پس از آزادی به اتهامات جدیدی مواجه شده و قرار بازداشت موقت برای او صادر شده است.

وی در اوایل آبان ۱۴۰۱ نیز در رابطه با اعتراضات سراسری، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری‌های رسمی ادعا کردند که وی قصد خروج غیرقانونی از مرزهای غربی را داشته که این ادعا توسط نزدیکان او تکذیب شد.

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی اهل شاهین شهر اصفهان، پیشتر در سال ۱۴۰۰ به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده بود.

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل