حمله مرگبار یک فلسطینی با چاقو در تل‌آویو؛ ۱۸ نفر در حملات ارتش اسرائیل به غزه کشته شدند

حمله اسرائیل به چادرهای آوارگان فلسطینی در حیاط بیمارستان در دیرالبـلاح، نوار غزه – یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳.

حمله اسرائیل به چادرهای آوارگان فلسطینی در حیاط بیمارستان در دیرالبـلاح، نوار غزه – یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳.

حمله ارتش اسرائیل در بامداد یکشنبه به غزه ۱۸ کشته به جا گذاشت؛ به گزارش رویترز چهار نفر از قربانیان در یک اردوگاه چادری برای آوارگان فلسطینی در داخل مجتمع بیمارستانی پناه گرفته بودند.

در همین حال، به گزارش آسوشیتد پرس یک فلسطینی در حمله با چاقو به دو نفر در حومه تل آویو، آن دو را کشت.

تنش ها پس از نزدیک به ۱۰ ماه جنگ در غزه و کشته شدن دو شبه‌نظامی ارشد در حملات جداگانه در لبنان و ایران در هفته گذشته افزایش یافته است. کشته شدن اسماعیل هنیه تهدیدهای انتقام‌جویانه از سوی حکومت ایران و متحدانش را به دنبال داشت و ترس از یک جنگ منطقه‌ای ویرانگر را افزایش داده است.

پس از کشته شدن فوآد شکر، از فرماندهان ارشد حزب الله در لبنان و کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در حمله هفته گذشته در پایتخت ایران، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جلسه کابینه گفته که «دولت اسرائیل در جنگی در چند جبهه‌ درگیر است» و گفته که کشورش برای هر سناریویی برای دفاع یا حمله آماده است.

به گفته سرویس امداد و نجات ماگن دیوید ادوم اسرائیل و بیمارستان مجاور، یک زن ۷۰ ساله و یک مرد ۸۰ ساله در حمله یک فلسطینی با چاقو کشته شدند و دو مرد دیگر زخمی شدند. پلیس اسرائیل گفته که مهاجم فلسطینی را «خنثی» کرده است.

امدادگران اسرائیلی گفتند که مجروحان را در سه نقطه مختلف به فاصله حدود ۵۰۰ متر از هم پیدا کرده‌اند.

در همین حال، وزیر امور خارجه اردن به یک سفر کم‌سابقه به ایران رفت. این در حالی است که آمریکا و متحدان عرب آن در تلاش برای جلوگیری از درگیری گسترده‌تر هستند.

برآورد شده که از هر پنج نفر در غزه، چهار نفر – یعنی نزدیک به ۲ میلیون فلسطینی – با گسترش حملات نظامی اسرائیل و دستور تخلیه، به مرکز این منطقه رانده شده‌اند. غیرنظامیان در چادرهای موقت و مناطق شهری شلوغ پناه گرفته اند و بسیاری از آنها چندین بار آواره شده اند.

به گفته مقامات بهداشت فلسطینی، خشونت‌ها روز جمعه در کرانه باختری هم بالا گرفت – جایی که نیروهای اسرائیلی در یک حمله هوایی هفت نفر را کشتند. ارتش گفته در مرز اسرائیل و لبنان، راکت‌های شلیک شده توسط گروه شبه نظامی حزب الله دو سرباز اسرائیلی را زخمی کردند.

به گفته شاهدان و مقامات بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلاح، حمله اسرائیل در نزدیکی اردوگاه آوارگان المغازی، سه بزرگسال را در جاده صلاح الدین، یکی از گذرگاه‌های اصلی غزه، کشته و چند تن دیگر را مجروح کرد. دستکم یکی از کشته شدگان جلیقه سازمان ملل را به تن داشت.

صدای آمریکا 

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل