افزایش شمار اعدام شدگان در زندان خرم آباد به دو تن/ رهایی چهار زندانی از اعدام

خبرگزاری هرانا – با احراز هویت یک زندانی دیگر که روز شنبه سیزدهم مردادماه در زندان خرم آباد اعدام شده است، تعداد اعدام‌ شدگان آن روز به دو تن افزایش یافت. از سوی دیگر چهار زندانی در البرز، خوزستان، لرستان و آذربایجان غربی که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، یک زندانی در کرج از مجازات اعدام رهایی یافت.

دادستان مرکز استان البرز در این خصوص گفت: با تلاش‌های انجام شده توسط خیرین، کارکنان و قاضی شعبه ششم اجرای احکام کرج، یک زندانی در کرج که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، از مجازات اعدام رهایی یافت.

وی از چهارده سال پیش از بابت اتهام قتل در زندان بسر میبرد و در نهایت، با کسب رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

یک زندانی محکوم به اعدام در خوزستان از اعدام رهایی یافت

به گزارش همشهری آنلاین، یک زندانی در خوزستان که پیشتر به اعدام محکوم شده بود از چوبه دار رهایی یافت.

این زندانی در سال ۱۳۷۸، به اتهام قتل یک زن در دزفول بازداشت و در دادگاه کیفری خوزستان به اعدام محکوم شده بود. این حکم در دیوان عالی کشور نیز تایید شده بود.

بر اساس این گزارش، این زندانی محکوم به اعدام با تلاش و پادرمیانی یک فعال اجتماعی خوزستان و کسب رضایت اولیای دم، پس از تحمل بیست و پنج سال حبس، از مجازات اعدام نجات پیدا کرد.

رهایی یک زندانی از اعدام در خرم آباد

به گزارش ایرنا، یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود از چوبه دار رهایی یافت.

مدیر کل زندان های استان لرستان در این خصوص گفت: فردی که در سال ۹۷، در تهران مرتکب قتل شده و توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود، با رضایت اولیای دم از مجازات اعدام نجات یافت.

عبدالمجید کشوری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج محکوم در استان لرستان از مجازات اعدام رهایی یافتند.

مهاباد؛ رهایی یک زندانی از مجازات اعدام

به گزارش صدا و سیما، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام در مهاباد خبر داد.

ناصر عتباتی در این خصوص اعلام کرد: حکم اعدام یک زندانی که بیست و شش سال پیش مرتکب قتل شده بود، با گذشت اولیای دم لغو شد.

وی افزود: با تلاش انجمن حمایت از زندانیان و خیرین، این زندانی محکوم به اعدام با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

ناصر عتباتی در ادامه گفت: با احتساب این مورد از ابتدای سال ۱۴۰۳، تا کنون بیست و پنج محکوم در استان آذربایجان غربی از مجازات اعدام نجات یافتند.

افزایش شمار اعدام شدگان در زندان خرم آباد به دو تن

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، روز شنبه سیزدهم مردادماه، دو زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند در زندان خرم آباد اجرا شد.

هویت یکی از آنان “احمدرضا تونی، ۴۷ ساله و اهل دزفول” گزارش شده است. با احراز هویت وی، تعداد اعدام‌ شدگان آن روز به دو تن افزایش یافت.

روز گذشته، هرانا با انتشار گزارشی از اعدام یک زندانی دیگر با اتهامات مشابه و هویت “مالک اشتر، ۳۵ ساله و اهل دزفول” در این زندان خبر داده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل