موفقیت فرنگی‌کاران ایران در المپیک پاریس؛ اولین مدال به دست آمد

امین میرزازاده بعد از پیروزی بر رقیب ایرانی‌الاصل خود از جمهوری آذربایجان او را روی دوش خود گرفت

امین میرزازاده بعد از پیروزی بر رقیب ایرانی‌الاصل خود از جمهوری آذربایجان او را روی دوش خود گرفت

کاروان ورزش ایران سرانجام شامگاه سه‌شنبه نخستین مدال خود را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به‌دست آورد.

یازده روز پس از آغاز رقابت‌های المپیک پاریس، امین میرزازاده نماینده ایران در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در دیدار رده بندی مقابل صباح شریعتی از جمهوری آذربایجان قرار گرفت و توانست با شکست این رقیب ایرانی‌الاصل به مدال برنز رقابت‌ها دست یابد.

صباح شریعتی در پایان این دیدار، با درآوردن کفش‌های خود، از رقابت‌های جهانی خداحافظی کرد و امین میرزاده با بلند کردن او روی تشک بعد از سوت پایان، از رقیب خود تقدیر کرد.

همچنین دستیابی کشتی ایران به یک مدال دیگر در روز چهارشنبه ۱۷ مرداد قطعی شد.

سه‌شنبه شب محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، با سه مبارزه خوب جای خود را در فینال مسابقات تثبت کرد.

ساروی در فینال چهارشنبه‌شب، به مصاف آرتور آلکسانیان از ارمنستان می‌رود و در صورت پیروزی، مدال طلا را بر گردن خواهد آویخت.

کسب مدال برای سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی هم دور از دسترس نیست و این دو کشتی‌‌گیر خوزستانی‌ توانستند به فینال رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک راه پیدا کنند.

سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم توانست ۱۰ بر صفر اسحاق قائو از الجزایر را شکست دهد. سپس در یک‌چهارم با لوئیس اورتا، قهرمان المپیک توکیو و قهرمان ۲۰۲۳ جهان از کوبا، روبرو شد و ۹ بر صفر به پیروزی رسید.

او سپس با پیروزی ۱۰ بر ۴ مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان فینالیست شد.

در جریان این نبرد جنجالی، داوران پیروزی ضربه فنی را برای گالستیان اعلام کردند اما پس از اعتراض ایران و بازبینی فیلم، مشخص شد که بیرون از تشک بوده است.

در مصاف قبلی دو فرنگی‌کار که در جام پولیاک مجارستان برگزار شد، اسماعیلی با تصور پایان وقت مبارزه، جشن پیروزی را آغاز کرد اما با اجرای فن توسط اورتا، به روی پل رفت و باخت. اما این بار با برتری کامل برنده شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، علیرضا مهمدی ۹-۰ کارلوس مونوز از کلمبیا را مغلوب کرد و در مرحله یک‌چهارم با نتیجه ۱۰ بر یک آرکادیوژ کولینیچ از لهستان را شکست داد.

این کشتی‌گیر ایرانی در نیمه نهایی به مصاف ژان بلنیوک، قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو از اوکراین، رفت و با برتری ۳-۳ به دلیل کسب آخرین امتیاز، مجوز حضور در فینال را دریافت کرد.

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس، از ۲۶ ژوئیه تا ۱۱ اوت ۲۰۲۴ (۵ مرداد تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) در فرانسه برگزار می‌شود و پاریس شهر میزبان است.

کاروان ایران با بیش از ۴۰ ورزشکار در این دوره از رقابت‌های المپیک شرکت کرده‌ است.

رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل