حسین شنبه‌زاده در دادگاه انقلاب به «تبلیغ برای اسرائیل» متهم شد

رادیو فردا

وکیل حسین شنبه‌زاده، فعال شبکه اجتماعی، مترجم و ویراستار بازداشت‌شده، می‌گوید موکلش در دادگاه انقلاب به مواردی مانند توهین به مقدسات و رهبری و فعالیت تبلیغی به نفع اسرائیل متهم شده است.

امیر رئیسیان روز چهارشنبه ۱۷ مرداد در شبکه ایکس، توئیتر سابق، اعلام کرد که دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای شنبه‌زاده روز گذشته در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.

او در ادامه گفت که حسین شنبه‌زاده در کیفرخواست صادر شده علاوه بر توهین به مقدسات، توهین به روح‌الله خمینی و علی حامنه‌ای، به اتهامات دیگری شامل «نشر اکاذیب، فعالیت تبلیغی علیه نظام و فعالیت تبلیغی به نفع رژیم صهیونیستی» متهم شده است.

آقای رئیسیان همچنین بدون اشاره به جزئیات بیشتر درباره مصداق‌های اتهامات وارد شده خبر داد که همراه با دیگر وکیل حسین شنبه‌زاده دفاعیات خود را در دادگاه بیان کرده است.

 

حسین شنبه‌زاده نیمه خرداد ماه امسال در شهر اردبیل بازداشت شد.

بازداشت او پس از آن اتفاق افتاد که حساب کاربری علی خامنه‌ای در شبکه ایکس تصویری از عکس یادگاری او و اعضای تیم ملی والیبال دانش‌آموزی منتشر کرده بود که جمله همراه با این تصویر، نقطه نداشت.

حسین شنبه‌زاده در واکنش، بدون استفاده از هیچ کلمه‌ای، تنها یک نقطه زیر این تصویر گذاشت.

دادستان اردبیل چند روز بعد اتهامات او را «ارتباط با افسران رده بالای موساد»، «اهانت به مقدسات» و «تلاش برای خروج از کشور» اعلام کرد.

او هیچ شواهد و مدرکی در این زمینه ارائه نکرد.

یک روز بعد، خانواده آقای شنبه‌زاده درباره ادعاها و اتهامات علیه حسین ابراز نگرانی کردند و در بیانه‌ای گفتند: «ادعاها و اتهامات قبلی علیه حسین شنبه‌زاده در حالی تکرار و سنگین‌تر می‌شوند که حسین همچنان از هیچ یک از حقوق اولیه یک «زندانی» برخوردار نیست.»

آنها پیش‌تر خبر داده بودند که این فعال شبکه‌های اجتماعی در تهران در «بازداشت موقت» است.

آقای شنبه‌زاده در سال ۱۳۹۸ نیز به‌دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و اتهام «توهین به مقدسات و رهبر جمهوری اسلامی»، محاکمه و به حبس محکوم شده بود.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل